dimecres, 29 de juny del 2016

375 - LA CUVIL PER PLA DE PRATS 290616

375 La Covil per Pla de Prats 29 de juny 2016
En la sortida d’avui, per diferents motius personals no hem tingut la companyia del Berguedà i dels quatre de la Catalunya Central, per tant sols tres de la costa que per la C25 Eix Transversal varem anar fins la sortida de Vic-Ripoll-Puigcerda, on varem agafar la C17 direcció Puigcerdà fins la sortida Torellò-Orís-Can Branques, on ens varem reunir amb el company de Torelló i junts per la C17 fins a Ribes de Fresser. Aquí just a l’estació de Renfe i Cremallera de Nuria, varem agafar la ctra. Que ens porta fins Campelles, on just a la sortida del poble agafem la pista de l’esquerra que en molt bon estat ens porta fins el refugi de Pla de Prats, inici de la sortida.
SAM_2273 - còpia.JPG
09h.10’ Hem aparcat a tocar el refugi del Pla de Prats, on tenim pals indicadors de la Ruta del Rigat i de la Ruta de la Transhumància. Nosaltres seguim les marques grogues, que ens portaran fins el cim de La Covil
IMG_0001 - còpia.JPG
09h50’ Creuem el torrent de la Font Roja, després passem per la Font Roja i seguim cap a l'esquerra fins a Coll Pan, continuant el sender de marques grogues en lloc de passar per la carena i a la nostra esquerra podem gaudir del Ripollès i dels boscos de les Lloses i Montgrony, La Covil ens queda sobre la  nostra dreta i davant ja hi veiem els pics de la Coma Ermada i Costa Pubilla, pugem seguint un filat per el migs de prats verds i plens de flors fins el cim.
IMG_0009 - còpia.JPG
IMG_0015 - còpia.JPG
SAM_2292 - còpia.JPG
11h.30’ Al igual que les últimes sortides d’aquest any la calixte ens fa la guitza i des del cim de la Covil no podem gaudir amb claredat del entorn llunya, com Pirineu, Montseny, Bergada ni dels pobles propers com Ripoll, Campdevànol, o Planoles. Ho podeu veure a la galeria de fotos. Fem foto de grup i com que comença a llampegar i tronar optem per començar a baixar.
P6290430 - còpia.JPG
IMG_0027 - còpia.JPG
11h.40’ Baixem pel costat del filat fins al coll de Coma Ermada, on recuperem les marques grogues i creuem a l'altra banda del filat, Aquí per temor de la cortina de pluja que cau a l’altre banda del Rigat (collada de Tosses) prenem la decisió de baixar per el mig del bosc ja que es de bon passar fins trobar la pista forestal que porta a Campelles i al refugi on tenim el cotxe. Ens varem equivocar, ja que dona mes voltes que un ventilador i sort que la pluja  no va travessar el Rigat i ens va permetre, inclòs amb sol, arribar al lloc de sortida, això sí,amb dues hores mes de caminada
SAM_2295 - còpia.JPG
IMG_0038 - còpia.JPG
IMG_0051 - còpia.JPG
Avui som  Lluís Barbé, Rosa Maura, Manel Parareda i Ramon Pous.