dimecres, 15 de juny del 2016

373 - COLLET DE LES BARRAQUES PUIG DE DORRIA 150516

Els de la Catalunya Central, per Eix Transversal C25 i els de la Costa també per la C25, el deixem a la sortida de Vic Ripoll Puigcerdà per agafar la C17 fins la sortida de Torelló, Orís, Can Branques on ens trobem amb el company de Torelló i junts amb dos cotxes tornem entrar a la C17 fins Planoles, on agafem la pista forestal asfaltada que en surt a la  nostre dreta i que un cop fets 8 km. arribem a una tanca que no permet seguir amb el cotxe fins el Pla de les Barraques.
9h. Aparquem vehicles, ens posem les xiruques i ens posem a caminar, un pocs metres, fins trobar a la nostre esquerra el rètol que ens indica el camí del Puigmal-Pas dels Lladres

9h.20’ El camí, casi pista forestal, passa per bonic bosc i prats amb vaques pasturant fins arribar a una tanca-filat per el bestiar que la tindrem sempre a la  nostra dreta. Aquí la boira ja ens fa companyia i amb intervals, es pot dir que no ens deixarà en tota la sortida. El camí es molt ben marcat i el continuem fins que abans d’arribar al Pas dels Lladres i veient que tenim el Puig Dorria sobre la nostre esquerra i un xic tips del vent, boira i fred, enfilem per el dret cap al cim.

11h.25’ Fem el cim i com que el temps no acompanya, optem per fer la foto de grup i avall va que fa baixada.

11h.40’ De pujada em gaudit amb les corredisses d’una dotzena d’Isards i ara de baixada en tornem a trobar. Podem dir que es compensació a les vistes que te aquesta sortida i que la boira no ens ha permès veure.

12h.50’ arribem al Pla de les Barraques, fem una ullada a les mines que el 1920 s’en treien diversos minerals a cel obert. Si  no fos per els rètols, pràcticament no es distingeixen. Anem cap els cotxes, canvi de calçat i desprès d’un petit tram ens parem…………..
13h.26’ a la Font Freda que ens queda a peu de carretera, amb un bon doll d’aigua fresca, banc per seure i que ens permet dinar de carmanyola a un  bonic entorn.
Avui hem sortit: Francesc Blanch, Maria Carles, Josep Casafont, Rosa Maura, Manel Parareda i Ramon Pous.

Si us voleu baixar el track del Avifont: cliqueu