dimarts, 18 d’octubre del 2011

149 VALL D'INCLES COLL DE FONTARGENTA I L'ESTANY -AND 111011

L’aproximació des del Bages la fem per la C16 pel Túnel del Cadí i aproximadament a Bellver de Cerdanya agafar la N-260, a La Seu d’Urgell és continua per la N-145 fins Andorra, d’aquí per la variant C.G.1 fins agafar la C.G.2 direcció al Pas de la Casa, un cop passat el Tarter i una benzinera que ens queda a la dreta, a la propera corba de dretes, pràcticament una paella, girem a l’esquerra, i entrem a la Vall d’Incles, hi ha un pont que no el passem. Aquí podríem continuar uns 2,5 Kms més fins arribar al pont de la Badalosa, però degut a les obres que estant fen en aquest tram de carretera, la trobem tallada i hem de deixar el cotxe, a pocs metres de la C.G.2, en el pont de l’Orri.

11:06 – 1772 mts. Sortim per carretera asfaltada seguint el curs del riu que ens queda a la nostra dreta.

11:39 – 1831 mts. 2,033 Kms. Pont de Bonavida, aquí deixem l’asfalt i per l’esquerra comencem a pujar per una pista forestal molt ben condicionada ja que hi han moltes bordes.

12:25 – 2005 mts. 3,900 Kms. Creuem un GRP i entrem en un planell dominat pel cavalls de pastura, creuem el riu de l’estany de la isla que a pocs metres s’ajunta amb el riu del Manegor, que més avall crearà, junt amb altres el Riu d’Incles.

12:31 – 2038 mts. 4,208 Kms. Aquí trobem el HRP camí que agafarem de baixada.

13:22 – 2262 mts. 5,600 Kms. Coll d’Incles o de Fontargenta. Fotos i contemplar el panorama que a banda i banda del coll la natura ens depara. Al nord tenim el nou objectiu, l’estany de Fontargenta, al sud tota la vall d’Incles.

13:35 – 2148 mts. 6,333 Km. Estany de Fontargenta.

13:50 – 2262 mts. 7,125 Km. novament al Coll d’Incles o Fontargenta. Iniciem el retorn.

14:15 – 2038 mts. 8.483 Km. fins aquí hem seguit el mateix camí de pujada, ara agafem el HPR i deixem el riu a la nostra dreta, i anem seguint el seu curs.

14:43 – 1871 mts. 10,620 Km Pont de la Baladosa. Zona de pícnic. Pàrquing, en el supòsit de que la carretera no hagués estat tallada. Continuem doncs per la carretera per anar a buscar el cotxe.

15:18 – 1778 mts. 13,210 Km. Pont de l’Orri, i final de la sortida d’avui.

El retorn al Bages el fem per la mateixa ruta que hem utilitzat al matí.

Avui només erem en Josep M Clarà, Josep Junyent i Josep Samsó, degut a la festivitat de demà dimecres que ha provocat un canvi en el dia de sortida.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

La fitxa tècnica des de wikiloc:

si voleu més detalls des de wikiloc: cliceu