dimecres, 5 d’octubre del 2011

145 TAGA des de PARDINES 140911

Aproximació des del Bages, seguim la C-25 fins a Vic on continuem per la C-17 un cop arribem a Ribes de Freser i per l'interior de la població anem a buscar la carretera comarcal GI 5262 que ens deixarà a Pardines (aprofitem per esmorzar i fer una cafè), d'aquí seguim per una pista que va a Camprodon però ens quedem a Can Roca, una masia, on deixem el cotxe.

09:50 1289 mts, Seguim per una pista forestal fen cas de les indicacions.
10:00 1307 mts (0,184 Kms.) Aquí girem a la dreta, hi ha un pal indicador. És una pista forestal, al cap d'uns centenars de metres hi ha un pàrquing on podiem haver-hi deixat el cotxe.
10:54 1550 mts (2,576 Kms.) Final de la pista forestal. Corral de vaques i cavalls de pastura. Des d'aquest punt és divisa el Taga i el camí que hem de seguir, continuem per el fons de la vall que formen dos promontoris a esquerra i dreta. Un cop passat aquest pas tot és una pujada que anem fen amb ziga zages, si marxem més a l'esquerra és puja per la carena un cop és troba el Coll d'Ogassa, nosaltres pugem de dret. Poc abans de fer cim hi ha un bosquet de pins, on hi ha algun rovelló.
12:37 2040 mts (5,271 Kms.) Fem cim. Fotos de rigor, i sorpresa, en el punt de georeferència hi trobem un rètol indicant-nos que ens han passat al deban, en Francesc Blanch i en Francesc Sabata hi varen pujar ahir 130911. Iniciem el descens tirant una mica més cap a la dreta per suavitzar una mica la baixada i tornem al punt inicial seguint el mateix camí de la pujada des de l'esplana del bestiar.
14:30 1289 mts (10,000 Km.) Can Roca.

Dinem a Pardines i fem el café en el Bar del poble.
El retorn per carretera el fem per la mateixa ruta que hem utilitzat per venir.

Avui erem en Clarà, Junyent, Parareda, Pujols i Samsó.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

si voleu més detall des de Wikiloc: cliceu