dissabte, 18 de novembre del 2017

418 GRESOLET – LES MULLERES – ARBRES MONUMENTALS – GRESOLET 15/11/17

418  GRESOLET – LES MULLERES – ARBRES MONUMENTALS – GRESOLET   15/11/17
9h Trobada els dos grups a la benzinera de Berga –previ esmorzar del grup C.C. al famós Tutxi- i marxa direcció sortida d’avui. Seguim C-16, passem Cercs i tèrmica, fins cruïlla direcció Saldes-Gòsol on ara seguim per la B-400 fins passat Maçaners i l’estació de servei a mà esquerra i a 100 mts deixem la carretera
9:40 1.245mts. A mà dreta trenquem per pista forestal apta per tota classe de vehicles, amb cura. Anem baixant fins el riu (es un dir) Saldes, el travessem per un pontet, ara ja a la riba esquerra seguim sense pèrdua fins arribar a una mena de congost on ens queda a sobre els nostres caps la paret N del Pedra i a la dreta  la transparent riera de Gresolet. Ara, en plé congost ve un tram de uns 500 mts encimentat i un cop passat s’obre la vall i arribem a una zona plana on un conjunt de rètols  ens expliquen la contrada.
10h 1.235mts. Vall de Gresolet. Enfilem per ample pista forestal la fondalada nord del Pedra, coneguda com Mulleres. Grans arbres on la barreja de pi roig, avet i faig  es marca de la casa. Al quart d’hora trobem indicador de distància i temps, que ens marca a l’esquerra pista d’accés directe als tres arbres monumentals, (foto) però seguim per la pista principal en direcció al Collell. Anem poquet a poquet per anar gaudint el camí ( seguint els bons desitjos  dels xiruques absents)
11:05 1.465mts. Estem a altra cruïlla de torrents, amb nou indicador  a l’esquerra pels arbres monumentals. Decidim seguir encara una mica més amunt per allargar la sortida. Ho fem fins arribar a la cota 1.600mts. aprox, on pensant en el dinar decidim ja tirar avall. Arribant a la cruïlla que hem dit, comença forta pujada en direcció als 3 arbres ( fotos a l’abast ) enmig d’altres també gegants. Fem uns 200 mts. de desnivell
12:15 1.627mts. Cota superior d’avui sota l’avet gegant. Trobem les senyals de “Cavalls de Vent” que suposem baixant o del Pollegó superior o del Collell.  Comencem la baixada de retorn
13:10 De nou als cotxes, decidim Invertir una estoneta per ensenyar Gresolet als que no ho coneixien. Taules de pedra, llars de foc, fonts, pati, església ( amb explicacions dels posthippies residents ) etc. etc. Un lloc important i amb història pels del territori
A ¼ de 3 ens retrobem amb el Capità a Berga, on celebrem bon dinar al restaurant amic CA’L TRAVÉ, amb brindis per la seva ràpida recuperació de l’operació de maluc
Avui hem fet 8,2km i 480mts.  JUNYENT,LLUIS, MARIA, MANEL, SAM i VICENÇ + l’inefable CLARÀ  a l’hora de dinar