diumenge, 22 de maig del 2011

128 MOIANÉS – LA TOSCA 180511

La sortida des del Bages (Manresa) la farem agafant la Crta. C.16 direcció nord fins a la sortida de Sant Fruitós de Bages, passem per l’interior de la població, continuem per la N-141 fins arribar a Moià. Deixarem el cotxe en el pàrquing del Club Esportiu Moià, el trobarem un carrer abans de la cruïlla del segon semàfor , a mà dreta.

09:05 (690 mts.) Sortim d’en front del Casal El Saiol Comtal (Tipologia: Castell) Construït durant el Segle XVII. Passem pels habitatges de l’antiga Fàbrica Comadran (ara tancada ) i agafem un baixador amb un indicador de fusta.
09:17 (690 mts.) 0,395 km. Indicador de fusta. Seguim en descens entre camps i horts.
09:27 (660 mts.) 1,058 km. Creuem un torrent. I el continuem seguint deixant-lo a la nostra esquerra.

09:35 (665 mts.) 1,500 Km. Salt Candaler. Desprès de la visita d’una serp blanch en el camí, i que en Manel hi passes una estona jugant, arribem al Salt Candaler. Ara el camí és més ampla i sense cap dificultat.
10:12 (612 mts.) 3,9 Km. Cruïlla a la nostra esquerra, de tornada l’agafarem, ara continuem rectes

10:16 (612 mts.) 4,1 Km. Trobem un indicador per continuar seguint cap a Monistrol de Calders i Navarcles, però nosaltres ens decantarem a l’esquerra.

10:33 (544 mts.) 5,2 Km. Desprès d’una pronunciada baixada en trobem amb l’ Ermita de la Mare de Deu de La Tosca, no ens hi parem i continuem direcció a la riera de Marfà.

10:39 (535 mts.) 5,5 Km. Molí de Marfà i riera del mateix nom. Busquem la font a la riba contraria, per lo que hem de travessar la riera, abans hi havia unes passeres ara ja no hi son, queden algunes restes, per lo que és precís arriscar-se un xic amb lo relliscós del fons de la riera, no sabem veure la font i desistim.
10:50 (544 mts.) 5,7 Km, Ermita de La Tosca, aprofitem per recuperar forces i tibem del esmorzar que portem en les motxilles.
11:05 (544 mts.) 5,7 Km, tornem enrere per anar a buscar el trencall que ens ha de portar al Molí.
11:08 (552 mts.) 5,8 Km. Teníem el trencall al costat mateix, ara ens decantem a la dreta i anem seguint el corriol.

11:15 (552 mts.) 6,1 Km, Molí de Brotons, val la pena la sortida per veure aquest salt d’aigua de dues canals amb les parets sota la vauma del antic Molí de Brotons. Fem la foto del grup. I retornem sobre els nostres propis passos. (Aquí el track que portaven ens fa enfilar pel mig del espès boscall – nosaltres, tot i que hi varem passar hem arreglat el track i fem com si tornéssim pel mateix camí fins trobar-nos a la cruïlla sobre e l’Ermita.) Continuem pel camí que havíem fet de baixada. Passem per la cruïlla de Monistrol de Calders i Navarcles.

11:57 (614 mts.) 7,5 Km. Ara agafem aquesta cruïlla a la dreta i anem fen el retorn per aquesta pista forestal, que ens porta després d’una baixada a travessar la riera i seguint en lleugera pujada arribem a la Casa de Les Vinyes, que deixem a la nosta dreta, una mica més amunt deixen La Saleta, també a la dreta, i continuem per la pista forestal.
12:34 (601 mts.) 9,8 Km. Després d’un sua descens arribem en aquest punt per creuar la riera, davant nostra ho han fet un ramat de senglar, no hem vist la mare.
12:39 (620 mts.) 10,0 Km. Aquí tenim una pista que marxa a l’esquerra (ens portaria de nou al Salt Candaler i tornaríem pel mateix camí que havíem baixat) i una la dreta que és la que seguirem.

Passem per la Falzia (no baixem a la font) i continuem cap als plans de Castellnou.

13:07 (644 mts.) 11,6 Km. A la nostra dreta els plans de Castellnou i a l’esquerra un camí ample i un pal indicador del qual fem cas i ens portarà al punt de sortida, passant abans pel cementiri i la Capella del Remei.

13:20 (684 mts.) 12,43 Km, Capella del Remei (Cementiri).
13:28 (690 mts.) 12,5 Km, Zona esportiva on hem deixat els cotxes. Final de sortida.

Avui anem a dinar al Restaurant El Colom i després fem una visita turística per Moià, població de la qual en traiem una molt bona impressió.

Érem en Lluis Barbé, Francesc Blanch, Josep M Clarà, Manel Parareda, Miquel Pujols i Francesc Sabata, a l’hora de dinar s’hi ha unit en Josep Samsó.
Si voleu baixar el track: cliqueu

si voleu més detall des de wikiloc: cliceu

Ara la galeria de fotos: