dissabte, 9 de març del 2013

220 SORTIDA 1er MEMORIAL FRANCESC SABATA – SANTUARI DE LA MARE DE DÉU DELS ÀNGELS (Gironès) 06.03.13

Com no podia ser d'altre manera els Xiruques hem consensuat aquesta sortida a l’any del comiat al Francesc, per un dels seus entorns més estimats que sabem era la zona de la muntanya dels Àngels.

A un quart de 8 hem sortit de Cabrianes en Clarà, Casafont, Junyent, Pujols i Samsó. Seguim la C-25 fins a trobar-nos amb la NII per entrar a Girona pel sud de la ciutat.

Anem travessant tranquilament i sota la pluja i el pas del tren, vora l’Onyar (quina crescuda!)

i els Jutjats, truquem als amics de la Costa els Francesc Blanch la Maria Carles i en Manel Parareda. També estan arribant i quedem trobar-nos ja a la sortida de la carretera al Santuari, prop del barri Font de la Pólvora, per pujar junts i esmorzar al restaurant del Santuari, ja que en Francesc Blanch, coneixedor de les comarques properes al seu estimat Empordà, sap que està obert.

Sortim novament de Girona i ara ho fem per la C-250 direcció la Costa, fins a trobar-nos amb la cruïlla amb la GIV-6703 on ens reunim amb els Ganxons i junts seguim per la mateixa carretera fins arribar al Santuari de la Mare de Déu dels Àngels.

Un cop al Santuari i en les dependencies del hostal, passem hora i mitja llarga entre esmorzars, cigalons, cafès en llet, fotos de grup dins l’església i la constatació que es i serà sempre present la nostra estima al enyorat Francesc Sabata. Mentrestant continuem embolcallats per una boira espessa acompanyada de pluja i vent. Cap a les 11 ens acomiadem.

Els de la Central no som seriosos. On anem? A casa, no, a voltar, Brunyola,  Perpinyà, a l’Space Libérté, a cagar ¡  Finalment, el Capità (qui no?) que a més porta el cotxe, ens porta tant si vols com no, a MONELLS. Seguim la mateixa carretera però ara amb direcció a la vall del Ter, un cop a Madremanya girem a la dreta per continuar per la GIV-6702 fins a Monells.

El Rissec va ple a basar i només podem creuar la població pel únic pont per vehicles. Veureu les fotos: ens ENTUSIASME a tots, el millor poblet que hem visitat amb el seu carrer dels Arcs la plaça

i el bar, republicà, on passem una bona estona.

Ja llançats, cosa estranya tenim bona idea i decidim anar a veure l’Esther, companya del Francesc, a L’Escala i potser de passada dinar a Ca la Roser (de tant bon record)

Seguim per la mateixa carretera fins a Corçà, on després de creuar la població agafem la C-252 passant per Parlavà, Ultramort, Verges aquí girem a la dreta i continuem per la C-31 direcció Torroella de Montgri, pocs kilòmetres ja girem a l’esquerra per continuar per la GI-632 passant per  Bellcaire i  ja som a L’Escala. Son les 12

Uff ¡ Temporal com feia anys no es veia, onades de fins a 6/7 mts. d’alçada. Els fotògrafs immortalitzen el dia i el fet.

Notaria, previsible emoció amb l’Esther. Després d’uns canvis d’impressions abraçades de comiat. Es d’hora per dinar.

Noves discussions, s’imposa el criteri conservador, no dinem a Ca la Roser i cap a l’Eix Transversal i Brunyola, ara anem a buscar la AP 7 per la mateixa carretera. La sortida de l’AP 7 la agafem a Sils per empalmar amb la C-25 fins a la sortida d’Anglès i per la C-63 arribem a Sant Martí Sapresa, després de passar per Brunyola

on resseguim camins fent un intens estudi de la ruta que preparen els ciclistes dels Xiruques,  senyors CASAFONT i PUJOLS ( Avifont/Sotstinent i Sebastien/Makkinen, respectivament) i finalment Sant Martí Sapresa. Restaurant CAN VALLS, on repetim la bona experiència del passat dia 13 de Febrer.

A dos quarts de 4 sortim cap a Cabrianes, el Capità té que estar a Berga a les 5. Tots a casa, molt i molt cansats de la caminada d’avui.

Un dia diferent, per l’objectiu, per la climatologia i perquè hem anat fent sobre la marxa

Si voleu veure tota la galeria de fotos a Picasa