dijous, 28 d’abril del 2011

125 SANTA COLOMA DE FARNERS PENJACANS CASTELL I ERMITA DE FARNERS 270411 La sortida d’avui és a la comarca de La Selva, sortirem de la mateixa capital

125 SANTA COLOMA DE FARNERS PENJACANS CASTELL I ERMITA DE FARNERS 270411

La sortida d’avui és a la comarca de La Selva, sortirem de la mateixa capital de la comarca, Santa Coloma de Farners, per arribar-hi des del Bages ho farem per la C25 (Eix Transversal) fins a la primera sortida de Santa Coloma, després de passar per dintre la població en trobem amb el Gironins i l’amic de Santa Coloma en Pere Brucet, en el Bar Sport on esmorzem, tot seguit ens dirigim cap el Parc de Sant Salvador situat al Oest de la població.

10:00 (128 mts) Un cop deixem el cotxe en Pàrquing que hi ha a l’entrada del Parc de Sant Salvador, creuem el pont i girem a la dreta.

10:06 (128 mts - 0,38 km.) Font Picant, hi ha una bona zona còmoda per poder-hi fer una fontada. Anem seguint deixant la riera de Sant Salvador a la nostra dreta. El passeig és torna estret però continua planer.
10:15 (136 mts. - 0,98 Km.) El camí fa una petita giragonsa a l’esquerra i després a dreta, un petit baixador ens deixa davant d’una plantació d’arbres i plantes ornamentals.
10:19 (132 mts. - 1,23 Km.) Hem creuat la plantació pel centre de la mateixa, el camí, però passa mes a la nostra esquerra, tot i així és un bon camí sense trepitjar el camp.
10:28 (140 mts. - 1,81 Km.) El camí ara s’esdevé asfaltat procedent de la nostra dreta on hi ha un pont .
10:37 (152 mts. - 2,38 Km.) Masia de Ca l’Oller, fa goig de veure amb les seves vaques immòbils i immortals.

10:44 (182 mts. - 2,83 Km.) Can Miquel, aquí ja deixem l’asfalt hi continuem per pista forestal. En aquest punt és possible deixar-hi els cotxes per evitar la caminada des del Parc on hem deixat els cotxes.
11:00 (288 mts. - 3,70 Km.) Hem passat per Can Lloret i hem anat seguint per la pista que a la nostra dreta esta amb un ballat amb indicadors de gossos perillosos, ara ens trobem que a la nostra esquerra puja un corriols, no l’agafarem però de tornada ho farem baixant. Estem voltant el Turó del Vent.

11:13 (314 mts. - 4,32 Km.) Continuem seguint la pista, aquí a la dreta també puja un altre corriols que no agafarem. Iniciem una baixada amb ziga zages que ens deixarà al peu de la riera del sot de penjacans (penyacans)
11:30 (248 mts. - 5,25 Km.) Creuem la riera, hi ha un petit salt d’aigua, aigua tèrbola degut a les últimes pluges.

11:48 (301 mts. - 5,98 Km.) Hem anat seguint el camí en lleugera pujada, en aquest punt ens desviem a l’esquerra per baixar al gorg, és emboscat i molt deixat, hi han unes indicacions pintades en un arbre. No esta cuidat, natura pura i dura.

11:52 (282 mts. - 6,16 Km.) Gorg (Espectacular), fer-ho és obligat i millor després de pluges, fotos. Retornem a la pista principal.

12:10 (307 mts. - 6,41Km.) Ja som de nou a la pista i la continuarem seguint.
12:25 (318 mts. - 6,77 Km.) Aquí la pista s’acaba i ens trobem amb un corriol un xic estret que hem d’anar seguint i ens portarà al últim gorg del dia.

12:30(317 mts. - 6,86 Km.) El gorg queda una mica arraconat, però no te pèrdua ja que un cop som a la riera només hem de seguir.la en direcció contraria a la corrent. Deixem la clotada del penjacans enfilant-nos per una forta pendent que ens queda al canto contrari per on hem baixat.
12:40 (326 mts. - 6,95 km.) Retrobem una pista forestal, una mica abandonada que anirem seguint en sentit ascendent.
12:52 (384 mts. - 7,53 Km.) Coll, hi ha un suro ajagut del que en surten 2 rames/branques que semblen dos nous suros.
Aquí girem una mica a l’esquera, uns punts vermells que ja hem vist durant bona part de la sortida, ens portarà al Castell de Farners.
13:00 (398 mts. - 7,80 Km.) Arribem al Castell de Farners, només conserva l’estructura totalment restaurada i la seva torra central, tot és obert i és pot visitar sense cap tipus de problema, les vistes des del cim de la torra son per gaudir. Foto de grup..

13:20 (435 mts. - 8,01 Km.) Deixem el Castell per anar al turó del vent, per pujar-hi esta molt ben fresat el camí i a més hi han graons per facilitar l’ascensió
13:40 (436 mts. - 8,25 Km.) Cim de Turó del Vent. Panoràmiques sensacionals sense cap entrebanc per poder fer les fotos. Nova foto de grup.

13:53 (391 mts. - 8,58 Km.) L’Ermita de Farners, lloc de pelegrinatge dels Colomens (precisament ahir dimarts de Pasqua, com cada any, varen ser-hi i després de la missa, la cantada del goigs i l’esmorzar , és varen entretenir amb jocs de cucanya per esperar la Cantada del Cor, dinar de germanor i acabar amb una ballada de sardanes amb la cobla Flama de Farners).

Nosaltres no hi dinem però fem foto de grup i després de dubtes per on iniciar la baixada al final optem per fer-ho entre el Turó d’en Quadres i el del Vent, hi ha marques blanques. Una baixada per un corriols, sense dificultats que ens portarà a retrobar el camí que hem fet al inici.

14:10 (304 mts. - 9,43 Km.) Cruïlla que havíem deixat al matí. Ara continuem cap a la dreta en sentit contrari del inicia. Passem per Can Llobet i
14:20 (208 mts. - 10,20 Km.) Can Miquel, ara retrobem l’asfalt. I anem refent el camí del matí.
14:28 (164 mts. - 10,85 Km.) Ca l’Oller.
14:40 (147 mts. - 11,87 Km.) Plantació.
14:50 (134 mts. - 12,55 Km.) Font Picant.
15:00 (128 mts. - 13,06 Km.) Pàrquing. Final de la sortida d’avui.

Després de dinar al Restaurant Mumm, els ganxons han marxat a dinar a casa, tornem per la mateixa carretera al nostra destí, ens acomiadem del Gironí i l’Osonenc.

Avui érem en Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Manel Parareda, Ramon Pous, Francesc Sabata i Josep Samsó.

Si voleu descarregar el track: cliceu

Si voleu veure la fitxe tècnica des de Wikiloc:

si voleu més detall des de wikiloc: cliceu

Si voleu veure totes les fotos: cliceu