dijous, 7 d’abril del 2011

123 PORT DE LA SELVA_SANT PERE DE RODES_CASTELL DE SANT SALVADOR_VILAJUÏGA 060411

L’aproximació des del Bages la tornem a fer per l’Autopista C-16, E-9 fins a Terrassa on agafem la C58 i continuem fins a Sabadell on continuem per la AP 7, E-15 fins a la sortida 4, Figueres sud i continuem per la N II per arribar a la N-260 que surt a la nostra dreta i la seguim fins a Llançà on agafarem la GI 612 direcció a Port de la Selva fins al Càmping Port de la Vall on deixarem el cotxe. Hem esmorzat a Llançà i també hem deixat un cotxe a Vilajuïga.

Per la GI 612 direcció a Port de la Selva arribem al punt d’inici, després de passar un pont trobem un pal indicador que seguirem.

10:11 (9 mts.) Iniciem la sortida per un camí ben marcat.
10:13 (12 mts.) 100 mts. Aquí trobem un corriol a l’esquerra que el seguíem, deixant sempre a la nostra dreta la Riera de la Vall.
10:22 (57 mts.) 700 mts. Creuem un torrent.
10:33 (66 mts.) 1176 mts. Creuem un altre torrent, val la pena mencionar que aquests torrents tots porten aigua, després ens informaran que aquest últims dies les pluges han retallat els 200 mts cúbics.
10:50 (138 mts.) 1884 mts. Creuem per un pont la Riera de la Vall i entrem al poble de La Vall de Santa Creu, recons encantadors i desert. Continuem pel mig de la població i ens trobem amb un camí molt ben arreglat i net.
11:50 (452 mts.) 3942 mts. Després de forta pujada, amb ziga zages que ens aplanen una mica el camí, travessant varis torrents, tots ells alegres amb els salts d’aigua, arribem a la carretera que puja a Sant Pere de Rodes, creuem la carretera i continuem pujant.
11:56 (490 mts.) 4184 mts. Arribem a la font que hi ha sota el Monestir. Fem un merescut descans i agafem una mica de forces. Visitem la portalada del Monestir i fem les fotos de rigor.
12:30 (510 mts.) 4283 mts. Sortim amb direcció a Santa Helena però hem de fer cas d’un dels funcionaris del Monestir que ens aconsella que pugem al Castell de Sant Salvador, així ho fem. Tenim una forta pujada.
12:48 (607 mts.) 5130 mts. Cruïlla, nosaltres marxem a l’esquerra per fer els últims metres fins el Castell.
12:55 (663 mts.) 5411 mts. Castell de Sant Salvador, veritablement valia la pena desviar-nos de la nostra ruta, les vistes pels quatre punts cardinals son fabuloses, des de Cullera, Llançà, Port de la Selva, Cap de Creus, s’albira Cadaqués, tot el golf de Roses, els aiguamolls del empordà, les illes Medes, el Mongrí, i cap al interior, el Montseny, els cims de la Garrotxa, el Santuari del Munt, Bassegoda, i destacant per sobre de tot el Canigó amb els seus cims nevats. Fem la foto de grup amb la col·laboració d’una parella, ella Barcelonina i ell alemany. (Si ens visiteu, gràcies).
13:18 (655 mts.) 5470 mts. Després de passejar i fer les fotografies ens tornem a decantar pendent avall fins a trobar-nos de nou en la cruïlla que hem deixat abans.
13:25 (605 mts.) 5712 mts.) Ara, a la cruïlla, ja no continuarem baixant, al contrari pujarem una mica fins,
13:37 (629 mts.) 5966 mts. Coll del mosquit Aquí anem carenejant
13:51 (541 mts.) 6839 mts. En aquest punt ens trobem amb el track que havíem previst i que no hem seguit, per lo que hem deixat de visitar Santa Helena, una capella i un poblat (tindrem de venir un altre dia).
14:05 (471 mts.) 7626 mts. Zona de descans del Part Natural del Cap de Creus, Mas Ventós, una passada, molt ben cuidat, taules per pic-nic, condicionat per fer brasa i visitants molt caritatius amb alguns dels components de la sortida que no porten dinar, bona botifarra romanesa, aquí aprofitem per dinar i obrir una ampolla de vi del pla del Bages (Abadal 3.9) obsequi del cumpleanyero Samsó, que acompanyem al final amb una xocolata de disseny.
14:51 Reprenem el camí. Passem per una planell verd i amb molts de espàrrecs que continuen fent la delícia dels buscarols i dels aprofitats. (Durant tot el camí s’ha anat omplin les butxaques de la motxilla amb tant gustoses plantes)
15:08 (432 mts.) 8644 mts.) Punt amb una creu blanca.Cista del Coll del Bosc de la Margalla. Iniciem una forta baixada. El Sol és deixa notar.
16:00 (60 mts.) 11400 mts. Pau. Ja som el pla, ara només falta arribar a Vilajuïga per un camí planer.
16:53 (32 mts.) 14560 mts. Vilajuïga. Final de la sortida d’avui. Una sortida que havíem previst seguir pel Camí de Sant Jaume i que la realitat ha sigut una sortida, en part improvisada però molt bonica, i cal fer una observació, si el Camí passa per Sant Pere de Rodes i no puja al Castell de Sant Salvador és aconsellable fer-ho, val molt la pena.

Avui hem sigut en Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols amb la Roser i en Josep Samsó.

El retorn pels del Bages aquesta vegada el fem fins a Figueres per la mateixa carretera que hem fet al matí però en la rotonda de Figueres Sud on podem agafar l’autopista, no ho fem i agafem la GIV 5128 que passa prop de les poblacions de Borrassà i Ordis, fins a trobar-nos amb la N-260, prop del complexa Torremirona i la població de Navatà. fins a trobar-nos amb la A-26 que ens portarà a Olot, travessem la ciutat i seguim per la C-152 passem per Les Preses fins a la rotonda de Joanetes per agafar la carretera dels Túnels del Bracons. C-17 fins a Vic, C-25 (Eix Transversal) fins a Manresa.

Si voleu baixar el track: Cliqueu

La fitxe tècnica des de Wikiloc: