dilluns, 17 de gener del 2011

112 Sant Miquel de Sorerols-Sta Cilia 120111 (Osona)

El punt de trobada d’aquesta setmana ha sigut a la benzinera de Santa Maria de Corco (Cabrerets), tant els procedents del Bages com els del Baix Empordà, ens hem trobat a l’hora prevista a les 9 del matí, tots hem passat per l’eix transversal i en la confluència a Vic, amb la cruïlla a Roda de Ter hem sortit i després de passar per aquesta població hem arribat a la benzinera (aquí ja no hi ha boira, el dia esplèndid).

Després del esmorzar, alguns ja ho havien fet, continuem amb els cotxes i passant per l’interior de la població enfilem la carretera que BV-5207 que ens portaria a Tavertet, nosaltres passat el Km 4,5 trobem una cruïlla a la dreta, amb camí asfaltat, que no hem d’agafar, hem de continuar uns 200/300 mts. (no hem d’arribar al punt kilomètric 5) en plena baixada i aquí trobem un camí rural hi ha un pal indicador (esta una mica amagat) i el seguint, va paral·lel a la carretera que hem deixat, fins que trobem un nou pal indicador, hem fet uns 2 Km.

Des d’aquest punt ja tenim unes precioses vistes de Cabrera i els Plans d’Ayats.

10:10 (Altura 805 mts) iniciem la caminada amb direcció a Sobiranes, només ens separen uns 400 mts. Aquí tenim unes vistes extraordinàries de la Serra del Cadí, Pedraforca, Encija i Rasos de Peguera.

Aquesta masia disposa de la clau per poder visitar l’església de Sant Miquel de Sorerols.

Continuem per una pista apta per a vehicles
10:23 (distància 1200 mts) aquí tenim de girar a la dreta, hem passat per sota les runes del Castell de Sorerols i ja divisem l’església de Sant Miquel, aquest punt el recuperarem després de visitar l’església.

10:43 (distància 1800 mts) Església de Sant Miquel de Serarols, gracies a la clau que ens han deixat podem visitar l’interior d’aquest temple.
Aquí val la pena entretenir-nos una mica ja que les vistes son per contemplar-les, tenim el pirineu i el pre-pirineu a la nostra dreta.

Retornem pel mateix camí fins a trobar-nos en la cruïlla que hem deixat per desviar-nos per visitar l’església, seguint per sobre de la cinglera.

11:15 (distància 3600 mts) Mirador sobre el Pantà de Sau, aquí fem un petit reses i fem les fotos de rigor.

11:38 Reprenem el camí iniciant una baixada i buscant la drecera que ens ha de portar a les runes de Santa Cilia.

11:50 (distància 4440 mts) Aquí desviem a l’esquerra, sobre nostra és divisen les runes de Santa Cilia, hi pujem fins arribar en el pla on hi ha roques mil·lenàries i una edificació en molt bon estat. Continuem amb les vistes sobre el pantà.

12:07 Ja tornem a ser en la cruïlla que hem deixat per pujar a Sta Cilia, aquí podríem continuar per aquest camí forestal que ens portaria de nou al cotxe però seguim pel grau en diagonal, i després de varies marrades aconseguim agafar el camí el bo.(El track que portem és una mica confús)
12:55 (distància 6700 mts) aquí trobem que el camí és bifurca, nosaltres agafem cap a la dreta tot i que hi ha una baixada i sembla que anem malament, però aquest camí ens portarà a la Masia del Noguer.

13:15 (distància 7700 mts) (Altura 660 mts, és el punt més baix de la sortida d’avui) hem feu un kilòmetre des de que hem trobat la bifurcació i ja som a la Madia del Noguer

una esplanada que convida a descansar, però tenim que pujar per recuperar el cotxe i enfilem pel mig de la vall, per un sender molt ben fresat.

13:35 (distància 8500 mts) (Altura 748 mts) Coll de la Creu aquí retrobem el camí inicial, ja molt aprop de la Masia de Sobiranes, anem refem el camí.

12:45 (distància 9000 mts) Arribem al punt d’inici.

Ara només queda, amb un cotxe, anar a tancar l’església de Sant Miquel i retornar la clau.

Avui hem sigut en Lluís Barbé, Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Ramon Pous, Miquel Pujols amb la Roser i Josep Samsó.

Si voleu descarregar el track: cliceu

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

Si voleu més detall: cliceu

Aquí teniu un vídeo de la sortida: