dissabte, 22 de maig del 2010

82 GR92 L'AMPOLLA - AMPOSTA 180510

GR 92 L’AMPOLLA – AMPOSTA 18.05.10

Per fer aquesta sortida al Delta del Ebre disposem de dos dies, per lo que el primer dia decidim fer aquesta, sortim de Manresa a les 13 hores directes a L’Ampolla (Hotel Sol), on deixem les bosses i anem a deixar un cotxe a L’Aldea, per recollir a la tornada, la resta s’espera a l’Estació.

Un cop deixat el cotxe a L’Aldea amb al tren arribem a L’Ampolla, ens reunim tots i comencem:

16:19 Sortida del final de port, i passem per Los Pinets i Ampollamar fins arribar al Càmping Ampolla Playa, és en una cruïlla a l’esquerra aniríem a la Bassa de les Olles (no hi anem) i a la dreta pel costat del Canal Nou de Camarles ens marca el camí a seguir. Serà una caminada totalment plana, sense gaires canvis de vista i acompanyats sempre pel Canal, és igual que el deixem a la dreta com a l’esquerra, les dues ribes son bones per caminar, excepte quant trobem camí asfaltat i aleshores canviem de riba. Tampoc deixarem els camps d’arròs que actualment estant negats d’aigua (hi ha algun petit tram que hi trobarem tarongers i altres fruites i algunes verdures com les carxofes).

17:22 Camarles, creuem la carretera TV 3409

17:32 La Granadella.

17:41 El Lligallo del Roig, aquí creuem la carretera principal que porta al delta T-340

17:49 El Lligallo del Gànguil.

NOTA: A les terres del Delta, un lligallo és un camí ramader.

18:24 En aquest punt el Canal fa una mica de corba a dretes

18:40 L’Aldea

18:50 L’Hostal del Alls, aquí el Canal fa una corba a l’esquerra

19:00 Maria de Benis, corba a dretes.

19:24 Arribem a la carretera N-340. Aquest últim tram ha sigut el més maco de tots, acompanyats del Canal, aquest esta adornat per plataners en les seves ribes i els camps d’arròs que no ens han abandonat. Continuem pel lateral de la N-340 amb els cotxes i camions que ens passen molt ràpid i molt propers, així com molt sorollosos. Arribem al centre del pont que creu el riu Ebre.

19:40 Fem la foto de rigor i continuem ja que no ens trobem pas massa segurs en aquest indret.

19:46 deixem la carretera i baixem la marguera que ens queda a la nostra esquerra, passem per sota del pont que hem creuat i entrem a Amposta.

19:58 Oficina d’Informació i Turisme (horari de matí) i parada d’autobusos. Fem algunes fotos al pont vell (no el que hem creuat) i esperem l’arribada del mitjà de transport cap a L’Aldea.

Amb l’autobús anem a L’Aldea, recollim el cotxe i ens desplaçament fins a L’Ampolla on espera un sopar, un refrescant gin-tónic en l’únic bar obert a la plaça i un bons descans per poder demà afrontar la nova etapa.

Els components d’aquesta sortida hem sigut en Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si voleu baixar el track: cliceu

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

si voleu mes detalls: cliceu