dissabte, 15 de maig del 2010

81 GR92 SANT FELIU DE GUÍXOLS TOSSA DE MAR 120510

Continuem amb el GR92, aquesta etapa l’havíem deixat per més endavant, de Sant Feliu de Guíxols a Tossa de Mar.
Sortim de Manresa a un quart de vuit i per l’eix transversal anem fins a Sant Feliu de Guíxols, son les nou del matí i després de saludar els companys ganxons que ens esperem, esmorzem en el Bar de la Piscina Municipal, be.
09:52 Sortim des de la fàbrica Cork, que està al final de la ronda de Sant Feliu, i agafem una pista que surt al altre cantó de la fàbrica en direcció nord i seguim paral•lels a la riera de les Comes per la seva llera de la dreta.
10:05 Mas Tranquil.
10:10 Mas Abric.
10:13 a la nostra dreta Ca l’Adela i a l’esquerra Can Serra.
10:18 deixem la pista i agafem la carretera asfalta que ens portarà a la urbanització La Casa Nova
10:24 Entrem a la urbanització LA CASA NOSTRA.
10:36 Passem per la font de la Guilla
11:53 (381 mts.) Coll del Vidre, a la nostra esquerra deixem el Puig de Cols, tot seguit passem el Coll de L’escorpí (370 mts.) Aquí hi ha una bifurcació per anar a Sant Baldiri (a la dreta) i una petita derivació que va al Montclar.
12:03 (349 mts.) Cruïlla amb el camí de Sant Grau, és el Coll d’en Barraquer i marxem a la dreta, a l’esquerra ens manaria cap a Sant Feliu.
12:14 Can Codolas, una masia, sembla que havia sigut fortificada, però actualment en runes.
12:24 La Trencada, cruïlla de camins, a la nostra dreta l’ermita de Sant Baldiri, a l’esquerra el Puig de l’Avi.
13:03 (462 mts.) Can Cabanyes de Montagut, una altre masia enrunada.
13:18 (476 mts.) Castell de Montagut a la nostra dreta, que no hi pugem. Continuem fen camí.
13:20 (473 mts.) Creuem la carretera de Sant Llorenç a Sant Grau. Amb uns 8 minuts ens trobem a la nostra dreta el Menhir de Can Llach.
13:40 Pla de les Pinyaques, deixem el GR92 i per una pista molt ben marcada marxem cap a la dreta i ens porta a
13:46 (516 mts.) Puig de les Cadiretes, aquí fem les fotos de rigor i després de contemplar les vistes que des d’aquest indret és divisen, reprenen el retorn per el mateix camí fins
14:07 Pla de les Pinyaques, aquí dinem i després d’aquest 35 minuts de descans reprenem la caminada, ara amb una agradable baixada per pista. La pluja ens sorprèn al iniciar la baixada i ens hem d’equipar per continuar cap a Tossa.
15:07 Mare de Déu de Gràcia. També una ermita en runes, que sembla que estant restaurant . Hi ha moltes creus de fusta penjades en la paret de rocs. Continua plovent.
15:30 Coll del Sastre, la pluja sembla que encara és més intensa.
15:46 Entrada a Tossa de Mar amb una forta pluja, per Can Martí i el Càmping del mateix nom que anem deixant a la nostra esquerra, mentres a la dreta ens acompanya, caudalos, el Torrent de Montllor, la puja continua amb intensitat.
16:00 Final de la sortida a la cruïlla de la rambla de Pau Casals (que és d’on venim) amb la Avinguda Ferran Agulló. I ara la pluja deixa pas a un radiant sol.
Avui hem sigut en Blanch, Casafont, Clarà, Junyent, Parareda, Pujols, Sabata i Samsó.

Si voleu baixar el track cliceu aquest enllaç

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

Si voleu més detalls de la fitxe tècnica: cliceu