divendres, 30 d’abril del 2010

79 SANT MIQUEL DEL FAI I ELS SEUS ENTORNS, PUIG D’OLENA I RIU TENES 290410

Per arribar a Sant Miquel del Fai ho fem des de la Carretera que des de Moià ens porta a Barcelona i en la població de St. Feliu de Codines a pocs metres de l’entrada hi trobem el trancat a mà esquerra que ens portarà per una carretera asfaltada fins l’aparcament de St. Miquel. Si venim de Barcelona és a la inversa, cap problema. Provenint de Osona potser lo millor és a Centelles agafar la carretera que va també a Castellterçol i St. Quirze de Safaja i St. Feliu de Codines.

09:32 (493 mts.) Sortida del Pàrking de St. Miquel, després del corresponent esmorzar, enfilem una pista asfaltada que deixant el pàrking a la nostra dreta s’enfila pel mig de les muntanyes i prop del riu rossinyol.
09:53 (556 mts.) 1.1 Km, Roca Gironella, una balma en el mateix riu Rossinyol (que per precipitació no veiem) Continuem per la mateixa pista. A la font dels Cabanyats tindríem d’haver trobat un desviament a l’esquerra, que no sabem veure per lo que continuem per la mateixa pista i ens fa fe un fort revolt de paella provocant un allargament de la sortida.
10:32 (688 mts.) 3,8 Km. Can Sans, aquí trobem la cruïlla que uneix aquesta pista forestal amb la carretera C1413 que va des de St. Quirze de Safaja a Centelles (en front mateix hi ha el Restaurant El Mirador del Fai, girem cap a la nostra dreta, direcció Centelles.
10:38 (697 mts.) 4,0 Km. Aquí deixem la carretera per un camí que sembla que te de tenir continuïtat i ens enfilem per l’esquerra per anar a buscar la carretera que porta al Sanatori de Puig d’Olena.
GREU ERROR teníem d’haver continuant per la carretera i buscar un camí més fresat i en tot cas continuar per la mateixa carretera fins a trobar el desviament a l’esquerra de la carretera que mana al Sanatori.
Ens enfilem pel mig del garrics i pins trancats fins assolir la carretera.
10:59 (766 mts) 4,5 Km. després de les dificultats d’aquesta pujada ens agrupem i continuem per la carretera cap a l’esquerra uns 200 mts.
11:10 (780 mts.) 4,7 Km. trobem un trancat a l’esquerra que no agafem però a pocs metres d’aquest n’hi ha un altre que si que agafem i deixem la carretera asfalta. Aquest camí ple de vegetació dona la volta al Puig d’Olena per la seva basant nord.
11:17 (798 mts.) 5,1 Km. dipòsits d’aigua i cruïlla amb un rètol que ens indica, Camí de la Mare de Deu del Puig, enfilem a mà esquerra, amb no més de tres minuts son al cim
11:20 (824 mts.) 5,3 Km. Puig d’Olena i Mare de Deu del Puig. Vistes sobre els Vallès, fotos de rigor, i mengem una mica per agafar forces per la baixada.
11:40 (798 mts.) 5,5 Km. tornem a ser als dipòsits d’aigua, aquí a mà esquerra és veu un petit corriols, que agafem, i amb pocs minuts ens plantem en el Sanatori de Puig d’Olena.
11:44 (762 mts) 5,6 Km. Sanatori de Puig d’Olena, després de passar unes edificacions a la nostra dreta i sempre deixant el Sanatori a l’esquerra agafem una pista que amb agradable baixada ens porta a
11:55 (705 mts.) 6,4 Km. La Rovireta, aquí fem com si volguéssim entrar-hi i passem per davant mateix de la Masia fem un gir a la dreta i seguidament a l’esquerra per una curta pujada i ens trobem amb el GR de la Matagalls-Montserrat que anirem seguint per una pista no tant bona com les que hem trobat fins ara.
12:19 (591 mts.) 7,9 Km. Carretera C1413, cruïlla Centelles i St. Feliu de Codines amb la BV1341 que va a St. Quirze de Safaja, , creuem el pont de les Ferreries, de 3 ulls, per sobra del riu Tenes, i seguint la carretera direcció St. Feliu fins a trobar una casa a banda i banda de la carretera, en una corba a esquerres.
12:25 (588 mts.) 8,1 Km. Les Ferreries, girem a l’esquerra i per un camí ampla passem per davant d’unes casa fins a trobar-nos amb el riu Tenes.
12:30 (568 mts.) 8,4 Km, Riu Tenes. Seguim cap a la dreta per un corriols
12:33 (572 mts.) 8,5 Km. Poua de Glaç, continuem deixant la poua a la nostra esquerra i continuem seguint el curs del riu, sense veure’l.
12:47 (587 mts.) 9,2 Km. Las Torres, aquí hi ha una seria de cases i entre elles és divisa el Mas Torres, una gran casa documentada del segles XIII. Les deixem a l’esquerra, a la dreta també hi ha unes edificacions i per una pista baixem seguint sempre la direcció del riu peró sense poder-lo veure per l’espessa vegetació (aquesta serà una constant fins arribar al final de la ruta d’avui) , bona estona també ens acompanya la remor del riu.
12:55 (555 mts.) 9,6 Km. Molí de Llobateres, molí abandonat també del sigle XIII.
13:05 (575 mts.) 10,0 Km. Torrent que ens manaria al Gorg Negre i a la cascada del Molí (que no hi baixem) –Punt Km., aproximat.-
13:15 (567 mts.) 10,4 Km. Baixada al Gorg Blau (que no hi baixem) –Punt Km. aproximat.
13:25 (534 mts.) 11,0 Km. ens desviem a la dret, lo correcta hauria sigut fer-ho a l’esquerra per baixar més aprop del Tenes.
13:38 (525 mts.) 11,4 Km. Aquest corriol s’acaba sobre un cim on divisem tota la vall del Tenes als nostres peus i Sant Miquel del Fai, baixem per un corriol molt ben indicat a la nostra esquerra, amb una forta pendent.
13:42 (488 mts.) 11,70 Km. hem baixat un 60 mts. i ens trobem a la carretera que de Sant Feliu de Codines porta a St. Miquel del Fai, ens dirigim cap a la nostra esquerra, fem una corba molt pronunciada a dreta (una paella) i poc després
13:50 (468 mts.) 12,1 Km. creuem el Tenes per un pont. Seguint la carretera amb espectaculars vistes sobre St. Miquel, fins arribar al pàrking.
14:00 (493 mts.) 12,8 Km. final de la sortida.

00:00 indica el temps des del seu inici.
(493 mts) els mts de desnivell s/mar. APROXIMATS
0,0 Km. els Kilòmetres recorreguts des del inici. APROXIMATS

Avui érem en Blanch, la seva filla Anna, Casafont, Clarà, Parareda, Pujols i la Roser.

Si voleu descarregar el track, cliceu