dijous, 22 d’abril del 2010

78 GR 92 L'HOSPITALET DE L'INFANT - L'AMETLLA DE MAR 210410

INTERESANT SORTIDA D’AVUI 21 d’abril de 22-04-10

G92 HOSPITALET DE L’INFANT A L’AMETLLA DE MAR, hem fet uns 22 Km. i acumulat uns 473 mts. (hem pujat a la PUNTA DE LES ROJALES amb els seu 190 mts).

Després d’arribar amb cotxe a L’Hospitalet de l’Infant, i de esmorzar a la Via Augusta núm. 40, davant mateix del Restaurant La Olla, és disposem a començar la nostra caminada:

09:25 Sortim seguint la Via Augusta direcció sud, sense baixar a la costa, i entre urbanitzacions i una tram de carretera, després de passar el barranc de Cala d’Oques, arribem a Punta de Cala Bea.

09:51 deixem el Càmping Templo del Sol a la nostra esquerra i després d’un centenar de metres direcció al interior trobem una esplanada i uns indicadors informant-nos de que entrem en l’Espai d’Interès Natural de La Rojala i Platja del Torn.

Iniciem una forta pujada que amb 40 minuts ens porta al cim d’avui, Punta de les Rojales (190 mts.)

10:30 Punta de les Rojales, fem les fotos reglamentaries. Les vistes des d’aquí son molt bones, és divisa la Platja, l’Illot i la Roca del Torn, també l’estació de bombeig de l’aigua i la central nuclear de Vandellòs. Iniciem una forta baixa que ens porta

10:42 a creuar la N-340 i a les

10:45 l’autopista A7, continuem fins arribar al Castell del Coll de Balaguer (runes) son

11:00 continuem pel costat de l’autopista, ens creua per un nivell superior la N-340, no deixem l’autopista ni la conducció d’aigua del mini – transvasament del Ebre.

11:52 Creuem per sota l’Autopista i per sobre les vies del tren i arribem a la Urbanització de l’Almadrava

12:02 El Lo Codolar de l’Almadrava (Mossos d’escuadra), entrem a Calafat

12:27 Cala Llobeta

12:43 Punta de Calafat

12:55 Platja del Ribellet (El Trèvol) Aquí fem un petit descans i una banyada en aigües una mica fredes.

13:20 Port de Sant Jordi d’Alfama

14:35 Cala Nova

14:43 Cala del Estany Tort. Cala Cementiri

14:51 Cova del Llop Marí

15:08 Càmping Nàutic i Cala de Pixavaques. Entrem a l’Ametlla, enfilem un carrer que un cop passat el càmping s’enfila molt dret a la nostra dreta.

15:16 Cervesa en el Bar de la Plaça.

15:35 Estació de Renfe.

Aquí recuperem forces amb el dinar que hem traginat a la motxilla des de la sortida i esperem el tren que ens ha de portar de nou a l’Hospitalet de l’Infant.

El tren surt a les 14:19 i amb 10 minuts son a l’Hospitalet on recollim el cotxe i ens dirigim de nou al nostra punt de sortida.

Com hem dit al principi ha sigut una sortida interessant, no tant el primer tram (12 Km) com el segon, aquest ens ha sorprès per l’espectacularitat de les seves platges i cales.

Avui hem sigut en Casafont, Clarà, Junyent, Pujols i Samsó.

Si voleu descarregar el track cliqueu

Wikiloc

i ara les fotos d'en Clarà