dijous, 4 de febrer del 2010

70 GR92 VILANOVA I LA GELTRÚ - L'ARBOÇ 030210

Aquesta setmana hem sigut només 5, en Casafont, Clarà, Junyent, Pujols i Samsó, per lo que no ha calgut agafar més d’un cotxe.

Ens hem dirigit per autopista a L’Arboç, desistint, per tant de fer-ho a Castellet. Després d’esmorzar en el mateix bar de la Estació hem agafat el tren de les 8:43 direcció Tarragona i després de fer transbordo a Sant Vicenç de Calders i agafar el que anava direcció Barcelona, hem baixat a Vilanova i la Geltrú.

Decidits a deixar per millor ocasió el tram de Sitges a Vilanova, iniciem el recorregut en la mateixa estació, aproximadament a dos quarts de deu, passegem per la Rambla principal direcció NO, després de passar, de resquitllada per la plaça del Ajuntament i trobar-nos amb l’Hospital que ens barra el pas, el voltem i ja ens trobem a les afores de Vilanova.

Enfilem pel marge esquerra del torrent de la Pastera i anem planejant direcció al Mas de l’Artís. Creuem l’autopista per un túnel, trobem una bonica cabana de pedra seca i continuem ara ja amb una mica més de desnivell. El camí és ampla i diríem que és una pista forestal. Creuem el torrent de la Pastera i per un corriol en anem enfilant cap al Mas de l’Artís, la puja és molt pedregosa,. Ens trobem ja en el Mas, hi ha un grup important de caminaires reunits al entorn d’un arbre mort, després de saludar-nos continuem el nostra recorregut.

Continuem enfilant-nos hi ha moments en que el camí és més estret i humit, altres una mica més asoleiat, i d’altres asfaltats, fins arribar a la carena, uns 300 mts de desnivell sobre el mar.

Fem la foto de rigor i també recuperem una mica de forces amb uns mossecs. Observem un paràsit en un pi blancs d’un matoll de sota del propi pi.

Continuem per camí ampla, deixem a la dreta la Casa Alta i passem per els masos de Can Cassanyes i pel Pujol Florit, deixem el Mas Cremat a la dreta i continuem per una pronunciada baixada fins el Mas Balaguer, passem per l’era i continuem la baixada, rocosa però plena de vegetació. En algun moment s’ha divisat l’embasament de Foix.

Després de creuar un petit torrent, passem pel costat d’unes vinyes i unes edificacions molt ben cuidades, entre elles Can Cabra, fins arribar a Sant Pere de Castellet, bonica ermita i molt ben acompanyada pel Castell., esplèndid, ens passem una bona estona contemplat tot aquell entorn, amb l’embasament el costat. Valia la pena. No ens cansem de fer fotos, buscant sempre els millor angles, i per descomptat fem també la foto de grup.

Deixem el pobla per la Plaça del Castell, després de visitar l’oficina del Parc del Foix i el restaurant (que avui tenen festa setmana) i baixem pel carrer del Castell fins a trobar-nos amb l’aparcament, deixem aquest a la nostra dreta i seguim rectes deixant la carretera TP 2115 a la nostra esquerra així com el Riu Foix, al cap de poc creuem el riu i ara seguim la Riera de Marmellar, deixem el corral d’en Rafeques i anem seguint el camí que no te pèrdua, fins arribar en un trencall a la dreta que per l’entremig de dues margueres de vinyes tornem a trobar-nos una pista forestal i seguidament una pista asfaltada que’ns porta, ja, a creuar la A7, i pels carrers de L’Arboç fins a trobar el CAP per poder fer una cervesa.

Visitem un xic la població, plaça de la Vila, carrera Major, la casa natal del Abal Escarré ... i ens disposem a dinar davant del Restaurant Pelayo, amb un sol que enamorava.

La sorpresa va ser després de dinar, l’amic Samsó en va fer uns cafés-expres de llepar-se el dits, sensacional, amb la seva crema. Després ho varem acompanya amb el Whisky d’en Pujols.

No podíem marxar del Penedès sense anar a la Cooperativa a comprar vi, així ho varem fer, tot i les dificultats per localitzar-la, al final ja tenim vi. I un vi, que com diu en Josep Junyent:

EL VI. COLLONS QUIN VI. FRESC, AROMES DE MOST, PICANT DE PRIMAVERA, TRANSPARENT, ENTRADA POTENT PERÒ EQUILIBRADA, RELACIO PREU QUALITAT IMMILLORABLE.

I d’aquí tots cap a casa i esperar la propera setmana.

Fitxe tècnica

Les fotos de Picasa les podeu veure si clikeu aqui: