dimecres, 13 de febrer del 2019

452 - Querol a Pont d’Armentera, per la llera del riu Gaià 130219

452-Querol a Pont d’Armentera, per la llera del riu Gaià 130219

Aproximació des del Bages, ho fem per la C-16 direcció Lleida, fins a la sortida per agafar la C-37, que no deixarem fins a Pont d’Armentera, abans però ens parem a les 4 carreteres per agafar forces amb un bon esmorzar. Un cop al Pont d’Armentera (prèviament ja han baixat els companys a Querol) deixem cotxes per la tornada i anem cap a Querol per iniciar la sortida d’avui.

10:15 – 0,000 Kms. – 533 mts. - Agafem una pista asfaltada que surt del davant del Bar que hi ha a la mateixa carretera, durarà poc aquesta pista.
10:21 – 0,130 Kms. – 514 mts. – S’acaba la pista hi agafem un corriol a la nostra dreta i continuem baixant.
10:33 – 0,721 Kms. – 442 mts. – Acabada la baixada, creuem un petit rierol (Torrent Roig) i iniciem una pujada.
10:39 – 0,946 Kms. – 470 mts. – Final de la petita pujada, per pista. De nou un corriol i en descens.
10:45 – 1,261 Kms. – 443 mts. – Una passarel·la de fusta ens permet creuar el riu Gaià, continuem per la dreta del riu direcció contraria al corrent per arribar al Gorg Negre.

10:49 – 1,465 Kms. – 443 mts. – Gorg Negre, llàstima que estiguem en època hivernal, les aigües netes conviden a un bany. Refem el camí fins a la palanca que ens ha permès creuar el riu, i sense passar-la continuem riu avall.

11:12 – 2,306 Kms. – 433 mts. – De nou creuem el riu, aquesta vegada sense suport, entre rocs i mullant-nos els peus, ja som al altre canto del riu.

Antic moli.

11:25 – 2,778 Kms. – 426 mts. – En aquest punt hem d’estar a l’aguait, nosaltres seguim rectes però hem de recular uns metros, hi ha un petit corriol que ens porta de nou a creuar el riu, aquesta vegada amb l’ajuda d’un arbre caigut o posat expressament que ens servei de passarel·la.

12:04 – 3,839 Kms. – 414 mts. – Creuem de nou i aquesta vegada s’ha de saltar d’una llera al altre o mullar-nos el peus, cada u ho fa com millor li va.

12:17 – 4,265 Kms. – 424 mts. – Mas Boixanc. Hi ha activitat, sembla que s’està condicionant els habitatges, hi ha persones treballant, furgonetes, plaques solars, gossos, un nen petit. cabres ...... Ens informen que tenim de tornar a creuar el riu però el pont se’l va emportar una riuada i ara s’ha de salvar que es pugui.

12:24 – 4,632 Kms. – 422 mts. – Creuem el riu, gràcies a uns troncs que la mà caritativa i humana hi ha possat.

12:35 – 5,001 Kms. – 459 mts. – Hem tingut de salvar una nova pujada, ara tenim el pla que anem seguint.
13:46 – 7,849 Kms. – 380 mts. – Després d’un parell de trenca cames tornem a situar-nos a tocar el riu per, de nou, a la Casa de l'Espluga. Creuem de nou per una passarel·la sota la resclosa.

13:54 – 8,252 Kms. – 375 mts. – Després de deixar dos pins monumentals, ens trobem una passarel·la a la paret vertical i amb l’ajuda d’una corda salvem aquesta dificultat.

14:10 – 8,857 Kms. – 370 mts. – Hem deixat les restes del que havia sigut una central elèctrica i per una nova passarel·la creuem el riu, i seguim pel costat d’una sèquia. Continuem amb unes aigües netes i temptadores.

14:38 – 10,13 Kms. – 366 mts. – Ja divisem el pont que dona nom a la població, però abans tindrem de passar per una nova dificultat, tornem a tenir una passarel·la que surt de la paret i amb l’ajuda, també d’una corda la salvem.

14:50 – 10,55 Kms. – 359 mts. – Som sobre el pont. Aquí donem per conclosa la caminada d’avui, ara només falta agafar els cotxes i fer el camí cap a casa recuperant el camí que hem fet al matí, en sentit contrari. Però com que no podem passar sense dinar de nou ens parem a les 4 carreteres i fem un menú que ens satisfà, a 15 € per cap.
Avui erem en Josep Casafont, Josep Clarà, Roser Gonzalez, Josep Junyent, Dani Palou, Ramon Pous, Miquel Pujols i Joan Ribas.

Si us voleu baixar la traça: cliqueu

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueu