divendres, 12 de desembre del 2014

306 SALGA AGUDA (Serra de Picancel)  - Vilada - 10.12.14

L’aproximació des del Bages es fa per la C-16 fins a Berga, un cop esmorzats i recollir el Berguedà, anem a buscar de nou la C-16 fins a la sortida del Túnel de Berga, on enllacem amb la C-26, passem pel pont sobre el pantà i continuem fins a la població de Vilada que deixarem per seguir direcció Borredà, continuem i un cop passat el Km. 160 a mà dreta hi ha un indicador “Canals de Sant Miquel” és difícil fer el gir, es pot seguir un parell de centenars de metres i aquí ens permet canviar de direcció per poder agafar el trencat. Un metres de pista i ja tenim una esplanada per deixar el cotxe.
La temperatura es de 1 grau, el terra esta ferm per la gelada.

10:00 - 0,000 Kms. - 672 mts.- Deixem el cotxe i en lleugera baixada en trobem sobre el pont del Climent,

10:14 - 0,580 Kms. - 774 mts. En prolongada pujada i en mig de la vegetació arribem al coll de l’Ovellar on el sender es transforma en una canal (no hi ha aigua) amb un llit de pedres i tot baixada fins a trobar-nos amb la riera que baixa

10:23 - 0,877 Kms. - 735 mts.- Final de la baixada, tornem a remuntar, sempre sota una espesa vegetació.

10:32 - 1,043 Kms. - 765 mts.- Cruïlla, nosaltres seguirem rectes, si ens desviessim a la dreta tindríem el camí que entre d’altres ens portaria al Serra del Migdia, que ja varem fer.
Ara ja ens toca anar guanyant altura amb lleugeres baixades, creuant la riera, tot pujant i sempre entre l’espesa vegetació.

11:16 - 2,363 Kms. - 973 mts.- Pal indicador del camí a seguir per Salga Aguda, nosaltres optem per seguir a la dreta per anar al Coll del Tell.

11:24 - 2,533 Kms. - 987 mts.- Coll del Tell.

Després de la fotografia, retornem sobre els nostres passo fins a la cruïlla per fer camí al cim.

11:45 - 2,930 Kms. - 973 mts.- Cruïlla. Ara ja seguim fins arribar en un coll on la vegetació ja es molt escassa, el terreny rocós i, sense ser molt aeri, fa un xic de respecte.

12:30 - 3,705 Kms. - 1172 mts.- Cim del Salga Aguda, les vistes son fantàstiques i per sort no hi ha calitja i ens permet anar buscant, amb la vista, els cims coneguts, Puigmal, la zona de Bastimens, Taga, El Cabrares, Les formigues, Montseny, La Mola i el Montcau,Montserrat, Serres de Pardes, Els cims del Berguedà, Cim d’Estela,Roc Duró, Gallina Pelada, Serra Volto, Pedraforca, Cadí, Penyes Altes, Puigllençada,....

Un cop fetes les fotos de rigor emprenem de nou la baixada.
El retorn el fem pel mateix camí, lògicament sense tornar al Coll del Tell, al final de la sortida el terreny s’ha desglessat  i el fang ens molesta un xic, sort que ja es al final de la sortida.

14:01 - 7,167 Kms. - 699 mts. Final de la sortida.

Avui hem sigut en Josep M Clarà, Josep Junyent i Miquel Pujols.

Si us voleu baixar el track: cliqueu

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueu