diumenge, 16 de novembre del 2014

302 - CINGLES DE VALLCEBRE 121114

302.-    CINGLES DE VALLCEBRE 121114

Sortida pel Alt Berguedà. Assistents, Lluis Barbé- Josep Casafont- JMªClarà-Josep Junyent-Miquel Pujols-Manel Parareda-Ramon Pous-Josep Samsó

8,30 Els de la Catalunya Central, després de desplaçar-se a Berga des de Manresa per la C-16 esmorzem al Bar del Poste . Arriben els dos companys ganxons, Lluis Barbé i Manel Parareda, procedents de Sant Feliu de Guixols, i sortim cap a Vallcebre

9,40 Arribats a Vallcebre, comencem la circular des d’aquest bonic poble a 1.120mts.

Passem per Can Vila i Can Pons.
Als 2,2 km de marxa, arribem a la Ermita de Sta. Magdalena a 1.295 mts.

Anem marxant vers sol ixent però aviat, seguint track i marques grogues i blanques, girem direcció sud-est i arribem al primer grau, Grau de la Mola 1.342 mts.

Alçada màxima de la sortida. Sota un sol espectacular que ens acompanyarà quasi tota la sortida, fem fotos vers sud, part de baix Berguedà i Bages sota la boira.

S’albira Montseny, fins i tot.

A partir d’aquí anem seguin la cinglera, primer dins un bosc espectacular que anem perdent i entrem en zona desforestada per l’efecte de la Central de Cercs, ja anys tancada.

Als 3,7 km. el Grau del Sastre.
Als 4,5 Grau dels Boigs, espectacular la vista. Sota la boira, endevinem La Baells.
Grau de Can Gat i de les Granotes als 5,3 km. (1.220mts)

A la vista, la Masia de Cal Menut 1.207. Fem fotos, algunes realment precioses.

Deixem la pista, entrem en un corriol sempre vora els espadats, i arribem al Grau de Can Jou, 5,8km.
Anem ja direcció nord i sota nostre la vall del Llobregat.

Als 7,5km i 2h40’ seguim variant nord-nord est i als 8,2km. Grau del Poeta.
8,8km. Grau del Moro i comença la davallada mes acusada fins arribar al pont que travessa el torrent de La Foradada (950mts. Punt més baix de la sortida) a les 3h 15’ i 9,3km.

A partir d’aquí enfilem, en forta pujada, el cingle anomenat Ca’l Isidre fins arribar a la carretera que va a Vallcebre, en una petita àrea dita Cap Deig ( 1.111mts) a les 3h50’ i 10,2km de marxa.

Travessem la carretera i enfilem, en ja més suau pujada cara a la Masia anomenada La Barceloneta, passada aquesta la pista fa una ampla llaçada, sota la serra Can Batlló fins a una cruïlla on tirem per un corriol a l’esquerra que en una estona ens porta fins la entrada del poble per una nova urbanització i pel primer carrer de baixada fins el que tenim el cotxe.
Hem fet 13km. I esmerçat 4h50’

De tornada, decidim parar a dinar a Ca la Bornia, restaurant cutre que ens ha satisfet més de les expectatives que teníem.

Sortida a recordar per les vistes que ens ha permés el bon temps que hem tingut

Si us voleu baixar el track de l'Avifont: cliqueu