dissabte, 24 d’agost del 2013

243 Bony de Saloria 140813

243 Bony de  Saloria 140813

A dos de 7 ens trobem al Tennis de Manresa l’ Avifont, Miquel i Junyent, on ja ens espera el Manel, procedent de Sant Feliu de Guixols, que ha tingut que llevar-se molt d'hora, avui. Home de gran fé i voluntat.
Marxem per sortim per la C-55, recollim al Sam amb una mica de retard a Solsona i seguim els 5 cap l'objectiu per la C-26 fins a trobar-nos a Bassella amb la C-14 fins a la Seu d’Urgell per continuar per la N-260 seguin per la N-145 passem la frontera.
Ja ha Andorra continuem per la CG1 fins a Sant Julià de Lòria per seguir per la CS 110 fins a Os de Civis.
Dos quarts de 9 arribem a Os de Civis i esmorzem en un bar que ens deixen alimentar amb les pertinences que hem traginat des de casa.
Tenim que anar amb cotxe fins el Coll de Conflent, uns 10 km de pista, calculats en quasi 30'. El Miquel prefereix fer un entrenament més llarg i anar fins a St. Julià de Lòria per la carretera ( 12 km.) per evitar els perills de la muntanya sense tenir en compte els de la carretera.
Per tant, l'Avifont agafa el cotxe i anem al Coll de Conflent. En un coll de anomenada, per unir aquesta vall de geografia andorrana amb el vessant oest que ens menaria a Alins, Tirvia, etc.,es a dir vessant pallaresa.
El camí de pujada s'endevina dur i quasi es veu tota la carena que porta al cim. Tenim al davant només 640 mts. de desnivell, però en menys de 2 km.
A les 10 sortim, certament pujada feixuga, en una hora hem fet la part més dura i ara anem seguint la carena, amb pujada sostinguda. Vistes impresionants en 360º
A l'est localitzem la collada de Montaner sota el Pic d'Enclar i Carroi que varem fer els Xiiruques el 1/9/2010
La carena que tanca l'Estació d'Arinsal i Pal, amb els modestos Alt de la Capa i Cubil. Darrera, al nordest, els gegants, Estanyò, Sarrera i Font Blanca tots més de 2900,
Quant ja estem quasi al cim, ens apareix la mola del Tristaina, el fracàs de la setmana passada i la resta dels gegant Andorrans, límits amb França i Pallars, Comapedrosa, Entrevessada, etc. Fem cim a 3/4 de 12. Ens trobem amb una simpàtica parella mixta, italià de Rimini ell i de Centelles la noia
Fem un acte simbòlic de compromís. Que repetirem el cim, però des del Coll de Cabús, seguint la carena per Torre de Cabús (o Setúria ) el Bassiera i Salòria.
Seguin la linea horitzó, movent-nos ja direcció nord-oest, clarament la glacera de l'Aneto i cims circumdants. Estem uns 20 minuts i iniciem la baixada per la mateixa ruta de pujada.
A 3/4 de 1 ens trobem al Coll Conflent, on malauradament les vaques han malmès una mica el lateral del Ford Kuga.
Intentem trobar un búnker, sense sort, tampoc ens resten gaires ganes, ja que la sortida ha estat curta però intensa.
Ens retrobem amb el Miquel a Sant Julià de Lòria. Trobem la pizzeria tancada i anem a dinar al self del Punt de Trobada, que no recomanem.
El retorn el fem pel mateix camí del matí, sense incidències.

COMPONENTS: Avifont, Miquel, Sam, Manel i Junyent

Si us voleu descarregar el track del Avifont: cliqueu

La fitxa tècnica des de Wikiloc, per avifont:

Més detall des de Wikiloc: cliqueu

Podeu veure la galeria de fotografies a: Picasa