dimarts, 26 de juny del 2012

185 Roques del Rei (Sant Hilari Sacalm) 200612.

185 Roques del Rei (Sant Hilari Sacalm)  200612.

Aproximació des del Baix Empordà, per la C-65 fins  a Cassa de la Selva i agafem la C-885 en direcció a Riudellots de la Selva, creuem la N-II en direcció a l’Eix Transversal (C-25) fins la sortida a Sant Hilari Sacalm (GI-550) i a l’arribar al trencall que va cap el centre, agafarem el de  la dreta que va a La Bóvila que ens portarà directament a la pista forestal del Subirà que seguim  uns 4 Km. fins l’indicador de Santa Margarida de Vallors. Seguim aquesta pista 1 Km. i arribem a un encreuement de camins que é son deixem el cotxe.

09:45 – 830 mts.- 0,000 Kms. Sortim del trencall on hi ha un rètol que va cap a l’ermita de Sta. Margarida de Vallors seguint les marques rectangulars blanques per una pista forestal en suau descens fins a trobar la casa del Montalt.

10:05 – 762 mts.- 1,200 Kms. Casa del Montalt, és una gran Masia de la que l’edifici principal és de dues plantes, golfes i vessants laterals, amb les obertures quadrangulars amb llinda monolítica. Hi ha adossades altres construccions. Anem seguint la pista en un descens més pronunciat fins a Sta. Margarida de Vallors.

10:35 – 677 mts.- 3,500 Kms. Ermita de Santa Margarida de Vallors. Antiga parroquia esmentada el 939. La vella església románica es consagrà el 1193, però pràcticament no en queda res, degut a una sèrie de reformes dutes a terme entre el 1680 i el 1743, consistents en la construcción de l’actual façana, l’ampliació de les capelles laterals, la construcción de la sagristia, d’un nou presbiteri i d’un campaneret de torre sobre la façana. Té també una torreta-campanar, al capdemunt, amb teulada piramidal de teula vidriada.

10:43 – 677 mts. – 3,500 Kms. Ens incorporem de nou a la pista principal i desprès de creuar una riera passem per Can Solà.

11:02 – 662 mts. – 4,700 Kms. Can Solà, casa en molt mal estat i totalment coberta de vegetació. Seguim en forta baixada cap el Sot del Solà.

11:10 – 640 mts. – 5,200 Kms.  Font d’en Nandu. Al costat mateix a 50 mts hi ha un salt d’aigua wn wl torrent de Santa Margarida. Estem en el punt més baix del recorregut. Mes endavant i en una corba del camí, ens desviem a ma dreta i anem a veure la Pedra dels Evangelis.

11:36 – 663 mts. – 6,200 Kms. Pedra dels Evangelis : és una fita de pedra de 1,5 mts d’alt per o,5 mts d’ample, amb les inicials ML+MA inscrites en la seva cara plana. Marcava els termes de les parroquies de St. Miquel de Cladells (ara Sta. Coloma de Farners) i de Sta. Margarida de Vallors (ara St. Hilari Sacalm) i alhora els límits entre els bisbats de Vic i Girona. La seva cronología és desconeguda. Un cop vista, tornem a la pista i continuem el camí en forta pendent i ja es veuen Les Roques del Rei al cim d’un turó.

11:58 – 783 mts. – 7,200 Kms. Cal Rei, aquí ens aturem per fer un ganyip i descansar una estoneta.
12:22 – 783 mts. – 7,200 Kms. Un cop hem menjat , begut i descansat, seguim el camí passant pel davant de la casa i voltant el cim, arribem a Can Cigala.

12:30 – 810 mts. – 8,000 Kms. Can Cigala, masía en molt mal estat. Al costat mateix de la casa hi ha un bosc de pins amb un indicador que diu que ens queden 200 mts. Pel cim de les Roques del Rei.

12:39 – 843 mts. – 8,300 Kms. Roques del Rei, conjunt de ròques granítiques. Hi ha una creu de ferro plantada el 1901 dedicada al bisbe Salvi Huix. Bonica panorámica de les Guilleries i també del Montseny.
12: 55 – 843 mts. – 8,300 Kms. Despres d’una estona contemplant el paisatge, baixem pel mateix camí fins a Can Cigala i agafem el camí cap a l’esquerra, seguint les marques blanques en dirección a l’ermita del Pedró.

13:23 – 881 mts. – 10,300 Kms. Passem pel Collet dels Republicans i mes endavant per una cruïlla amb un bosc atapeït de pins i, a la sortida del bosc ja veiem l’ermita del Pedró.

13:35 – 912 mts. – 10,900 Kms. Ermita de la Mare de Déu del Pedró, situada a la vessant nord del turó de Goteres i pertanyia al terme de Santa Margarida de Vallors (ara Sant Hilari Sacalm). Església románica d’una sola nau, amb sagristia al migdia. Esmentada l’any 1285, fou  ampliada el 1521 i el 1650, esborrant tota traça de l’edifici primitiu. S’hi venera la Verge del Pedró, de 50 cms., del s. XVII de tradició gótica i formes abarrocades. Fins aquí està senyalitzat amb marques blanques.
13:40 – 912 mts. – 10,900 Kms. Continuem per la pista forestal que va al Pedró i que queda a l’esquerra del camí per on hi hem arribat (cal no confondre-la amb la que hi ha a l’altre costat i que està molt més ben definida).

13:57 – 919 mts. – 11,700 Kms. Casa de Campdelarit, per on passem pel costat i anem a desembocar a la Ctra. del Subirà.
14:18 – 948 mts. – 12,300 Kms. Pista forestal Ctra. del Subirà que seguim un bon troç fins trobar a l’esquerra una ruta de BTT. (nº 12) que agafem.
14:32 – 937 mts. – 13,200 Kms. Seguim la ruta BTT. (nº 12) i agafem el primer trencall a la dreta (no està senyalitzat) que ens porta fins a la casa de Collserrador.

14:36 – 873 mts. – 14,000 Kms. Casa de Collserrador que passem pel costat mateix i continuant el camí, ara en forta pendent ens porta a l’arribada.
14:45 – 830 mts. – 14,500 Kms. Trencall de Santa Margarida de Vallors i final de la sortida.

Erem: En Manel Parareda, en Miquel Pujols, en Josep Samsó, la Mercé Basora, la Maria Carles, l'Antonia Carles i en Francesc Blanch.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

Més detall des de Wikiloc: cliceu

Un resum  de les fotografies:

si voleu veure la resta de fotografies: Cliceu