dilluns, 4 de juny del 2012

182 Els Bufadors i Balma d'en Teixidor (Santa Maria de Besora) 300512

L’aproximació d’avui des del Bages la fem per la C-25 fins a Vic on agafem la C-17 fins a la població de Sant Quirze de Besora, aquí (després d’esmozar) per l’interior de la població seguim per la carretera que porta a Vidrà, al arribar a Santa Maria de Besora agafem una pista forestal asfaltada que a la sortida de la població a mà esquerra que ens manarà al inici del track, aquesta pista porta a Llaés i Ripoll.
09:30 – 934 mts. – 0,000 Coll del Beví, on deixem el cotxe i per un corriol que surt de la carretera en lleugera baixa ens porta a la pista forestal, que una mica abans del Coll hem deixat a la nostra esquerra. Sempre amb lleugera baixada anem passant pel Pla del Roure Gros fins a la Collada del Beví  xic (aquest tram és podia fer amb cotxe), fins ara sempre hem tingut la Serra de Bufadors a la nostra dreta, ara comencem a girar per anar cap a la cara nord de la serralada.
10:24 – 863 mts. – 2,900 Kms. Aquí hem de deixar el sender que seguíem i enfilar-nos a la nostra dreta.
10:40 – 879 mts. – 3,277 Kms. Ja tenim els primers bufadors, ara hem de continuar per intuïció fins a trobar-nos en una escletxa entre dues roques, que les pujarem i al final d’aquesta estreta escletxa hi ha una zona amb un microclima extraordinari, també en una gran escletxa. La vegetació és abundant, en aquesta epoca dels any tot és verd i la molsa cobreix les roques i els arbres que hi ha. Val la pena donar-hi un tom i trobar-te envoltat de tanta meravella. Seguim pel  sender que ens ha de portar a la cresta de la serralada, hi ha un altre sender que sense pujar a la cresta rodejarà la serralada i ens portarà al lloc d’inici, però, com hem dit agafem el sender per carenar.
11:20 – 941 mts. – 4,040 Kms. Som a la carena, ara alguns intrèpids va a passar l’estret pas que hi ha amb cinglera per dues bandes, retornem al coll i seguim cap al
12:05 – 1000 mts. – 4,448 Kms. Turó Gran de Bufadors. Tot seguim ja anem amb suau baixada seguint el sender molt ben fresat.
12:40 – 934 mts. – 5,485 Kms,  De nou al Coll de Beví d’on hem sortit. Ara agafem els cotxes per fer uns pocs kilòmetres ja que volem anar a la Balma d’en Teixidor.
12:42 – 927 mts. – 6,163 Kms. Hem fet 700 mts. I deixem el cotxe per agafar una pista forestal a la dreta de la carretera que ens ha de portar a
12:53 – 936 mts. – 6,600 Kms. L’Espunyola, una masia en ruïnes, el camí és ampla i sense cap dificultat en portarà a la balma.
13:41 – 1018 mts. – 9,100 Kms. La Balma d’en Teixidor. Val la pena una visita, tot i que el camí per arribar-hi, és fa un xic pesat. Després de la foto de grup retornem pel mateix camí.
14:22 – 916 mts. – 11,660 Kms. Una mica abans d’arribar a L’Espunyola ja hi tenim els cotxes i donem la sortida per acabada.
Avui hem sigut en Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Ramon Pous, Miquel Pujol, Josep Samsó i la Mercè.
Acabem la sortida d’avui cruspint-nos el contingut de les carmanyoles en la plaça que hi ha sota l’Ajuntament de Santa Maria de Besora.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

Si voleu més detalls des de Wikiloc: cliceu

Un petit vídeo:

Un resum de les fotografies:

Si voleu veure la resta de fotografies: cliceu