diumenge, 13 de febrer del 2011

116 Pla de la Calma, Sant Cebrià de la Mora, La Figuera i Pla del Café 090211

Aquesta sortida al macis del Montseny és copia del Bloc de Fer Muntanya, bloc el qual solem utilitzar per les seves clares i concises explicacions, així com poder disposar del track.

L’aproximació des del Bages l’hem fet per la C25 (Eix Transversal) fins a trobar-nos, un cop passada la benzinera de Gurt, la sortida per empalmar amb la C17 direcció Sud fins a la 2a sortida de Tona, agafant la 5303 direcció Balenyà, Seva i el Brull, fins arribar a Collformic on ens trobem amb el Gironins que han vingut per la Ap7 fins a Sant Celoni i després d’agafar la B5303 arriben a Collformic perquè tots plegats esmorzem.

Un cop hem esmorzat agafem una pista forestal que surt del mateix coll, hi ha un indicador PLA DE LA CALMA, la pista és perfecte per a qualsevol tipus de vehicle. Fem uns 3 Kilòmetres i arribem al Pla del Bassau, com a referència hi ha un senyal a la dreta, que indica pas exclusiu a Veïns i surt una pista forestal a la dreta, a pocs metres hi ha un cadenat.

09:55 (1151 mts.) Seguint aquesta pista forestal, que com hem dit, surt a la dreta de la que hem seguit amb el cotxe i que era el GR 5.2 que procedeix del Matagalls. Avui iniciem la sortida en baixada.

10:11 (1078 mts.) La Caseta, masia no habitada però habitable. Aquí comencem a fer algunes dreceres per tallar alguns rèbols que la pista va fen per suavitzar la baixada.

10:33 (976 mts.) En vint minuts hem baixat 100 mts i ens trobem a Sant Cebrià de la Mora, una ermita bastant ben conservada, i un entorn net i polit. Tota la baixada ens acompanya la vista del Pirineu des del Canigó fins que la calitja ens impossibilita la visió més llunyana cap a ponent, decepciona un xic degut a la poca neu que si veu.

10:45 (936 mts.) La Mora, un conjunt de masies que en formen una de sola, o potser és una sola masia, la voltem deixant-la a la nostre esquerra. Ara deixem la pista forestal i agafem un corriol, que travessa un parell de torrents, aquí anomenats Sots, el del Rió, o del Pont fins a tornar a trobar-nos amb una pista forestal,

11:20 (895 mts.) Pista Forestal, que anirem seguint sempre direcció S.

11:35 (893 mts.) La Figuera i la petita ermita de Sant Isidre, aquí hi trobem l’amo ? el masover? el mosso ? i després de demanar-li informació de les pistes forestals que hem trobat, en Miquel sempre esta interessat en trobar circuits per BTT, sembla que quelcom l’ha molestat i hem de deixar-ho per no entrar en disputes (suposo que son molt els caminaires que és deixen veure per aquestes contrades i ja en deu estar una mica tip).

11:42 Hem refet una part del camí i aquí ens decantem cap a la dreta, pel mig dels prats per arrivar a La Parera (aquesta si que esta abandonada)

11:49 (920 mts.) La Parera. Aquí retrobem pista forestal que seguirem, ara ja amb lleugera pujada i direcció E, estem buscant la Bauma (Can Pere Coix), sens fa difícil trobar-la, tot i que la tenim sota nostra, al final uns per un cantó i uns per un altre la trobem, és sota mateix d’una gran roca que esta just al costat de la pista.

12:26 (955 mts.) Bauma (Can Pere Coix)

12:48 (1041mts.) Els Quatre Caus, tota aquesta zona sembla havia sigut alguna pedrera ara abandonada.

12:54 (1060 mts.) Pla de les Quatre Alzines, anem seguint aquesta pista forestal fins arribar a

13:30 (1196 mts.) Pla del cafè. Aquí hi ha un encreuament del GR 5.2 (que havíem deixat) amb el GR 5, aquest continua cap a l’E, la variant 5.2 direcció N, que després de fer algunes fotos i la de grup, agafarem per anar a parar al punt d’inici.

13:54 (1150 mts.) Pla de Bassau. Sense cap problema hem arribat de nou al punt d’inici de la sortida d’avuí.

La sortida d’avui hem sigut en Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols i Josep Samsó, també ens ha acompanyat en Bruce.

Hem anat amb cotxes a dinar al Restaurant de Collformic, que molt amablement (després ja ens ho trobarem) ens han permès menjar el nostra dinar, alguns, però, vista la possibilitat de menjar calent han aprofitat de fer-ho. La factura de l’amanida i del puro de vi no ha pas sigut barata. També ens ha acompanya a la sobre taula un personat curiós que ens ha endossat en Josep Junyent en l’ entretant ell feia un cigarret al estil holandès.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

si voleu més detalls des de wikiloc: cliceu