diumenge, 13 de febrer del 2011

115 SANT JULIÀ DE SALTOR 020211

L’aproximació des del Bages la fem agafant l’Ex transversal (C25) un cop a Vic la C17 direcció Nord, fins a la població de Campdevànol, abans d’arribar-hi trobem la Colonia Molinou on ens trobem amb els Gironins, aquets també procedent del Eix transversal han agafat la C17 a Vic fins a trobar-nos.

09:15 (661 mts.) Sortim de la Colònia Molinou i seguim el GR 3

09:45 (923 mts.) Collet de Capdevila

10:00 (973 mts.) Sant Marti de Baix i Sant Martí Vell, aquí deixem el GR3.

11:00 (1177 mts.) Collet del Grau o de Sant Martí. Aquí comencem a trobar neu en quantitat considerable.

11:17 (1233 mts.) El Grau.

11:56 (1365 mts.) Sant Julià de Saltor. L'arribada a Sant Julià de Saltor espectacular, per la quantitat de neu i la bellesa del paratge, seguim fins el Coll de Saltor on el Sr, Junyent proposa pujar La Roca Dreta (1.405 m.) proposta que es refusada per majoria absoluta (5 - 1, sembla un resultat del Barça).Aquí retrobem el GR 3 i el seguirem en la baixada.

12:02 (1394 mts.) Collada de Corones o de Saltor. Intentem pujar el Puig de Corones, just sobre el Coll de Saltor, però l'ascens es molt difícil per la neu i no hi ha cap marca de camí (no tenim el track), així que desistim de fer cims i prenem la pista per seguir la ruta de baixada. Seguim caminant sobre molta neu, fins i tot ara que estem a solana. El paisatge es esplèndid, Puig d'Orria, Puigmal, Finestrelles i veïns, completament blancs i amb el torb que alça núvols de neu ben visibles.

13:21 (1311 mts.) Collet de la Guilla.

13;27 (1262 mts.) Arribem a la casa abandonada de Corones on dinem i fem cafè (excepte l'amo de la cafetera per que s'ha esconyat una junta del sistema de pressió). El consolem una estona (l'orujo d'en Manel hi ha ajudat) i reprenem la baixada.

14:32 (1219 mts.) Cingles de Corones, baixem passant per el Cargol fins arribar a

14:46 (1108 mts.) Roca Roja.

14:55 (1049 mts.) Roca del Corb. Aquí deixem de nou el GR3

15:13 (918 mts.) Després d’una baixada en ziga zages en trobem en una cruïlla que a la nostra esquerra ens portaria al Collet de Capdevila (per on hem pujat) però que ara no agafarem i continuarem rectes.

15:35 (961 mts.) Sant Grau. Els abductors de'n Francesc s'han "enrampat" un parell de vegades, però valent com ell sol, ens ha forçat a seguir endavant. Hem pujat a Sant Grau amb un intent per part del Sr. Junyent de fer-hi una migdiada, però en Miquel tenia pressa i tot ha acabat en intent.

15:57 (834 mts.) Serrat del Nyerro. El darrer tram de baixada per un corriol que semblava estorat , ha estat plàcid i sense res especial a destacar.

16:15 Final de la sortida en trobem de nou a la Colònia Molinou. Després de l'oportú canvi de calçat, fem una visita turística a la vila de Campdevànol, amb l'intent frustrat de trobar un bar. L'olfacte de'n Miquel ens ha permès localitzar-ne un a Ripoll on hem pres 3 cerveses, dos sucs, i un te amb un "croissant". ens hem abraçat i dit adéu emocionadament

Avui hem sigut en Francesc Blanch, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols, Francesc Sabata i Josep Samsó.

Dades per l'estadística: 12,7 quilòmetres i 806 metres de desnivell

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

i mes detall des de wikiloc: cliceu