diumenge, 4 de juliol del 2010

86 EL FAR – SANT MARTÍ DE SACALM (Susqueda) EL FAR 30.07.2010

EL SANTUARI DE LA MARE DE DÉU DEL FAR

Per iniciar aquesta sortida, un cop a Vic agafem la C-153 que passant per Roda de Ter, Sta Mª de Corcó, Cantonigros ens porta al Coll de Condreu (des de Vic hem fet uns 38,5 Km), en aquest coll, hi ha un Restaurant, surt una carretera a la dreta amb l’indicador que ens direcciona cap El Far, a un Km +/- abans d’arribar-hi i a la nostra esquerra hi ha una petita capella dedicada a Santa Anna.

Deixem els cotxes, hi ha un bon aparcament, al costat d’un indicador que ens marca un corriols que surt al darrera de la capella, aquí comença el Grau de Santa Anna.

09:17 (1081 mts) Iniciem la baixada, curta però dreta, pel Grau, amb uns 20 minuts baixem uns 100 mts.

09:35 (986 mts) deixem el corriols i ens trobem una pista més ampla que ens portarà a Sant Martí de Sacalm (Susqueda).

09:58 (800 mts) Collet de Sant Martí, en aquest collet hi ha una cruïlla de camins, nosaltres tenim de marxar cap a la nostra dreta però decidim continuar rectes, ja tornarem, per anar a visitar Sant Martí de Sacalm (Susqueda).

10:07 (818 mts) Casa de Colònies de Sant Martí de Sacalm (Susqueda), també l’Ajuntament, hi ha un bando que ens indica el cens de la població, després de tota una seria d’any de descens, l’últim del 01.01.10 el cens és de 92 persones. Esmorzem sota una porxada molt amplia.

AQUESTA RUTA ÉS POT INICIAR EN AQUEST PUNT. L’APROXIMACIÓ ÉS POT FER AMB COTXE PROCEDENTS D’AMER.

10:30 (818 mts) Tornem a agafar el camí que ens portarà al Collet de Sant Martí.

10:39 (800 mts) Aquí continuem per una pista molt ample, a la nostra esquerra, la de la dreta és per la que hem vingut abans, i sense cap interès. Aquesta pista porta al Castell de Fornils

11:00 (736 mts) A la nostra dreta hi ha la casa en runes Puig All, ja un cop passat el Puig del Corbs (831 mts) que no hi hem pujat.

11:15 (720 mts) Punt més baix de les sortida aquí tenim un desviament a la nostra dreta. I continuem amb una pronunciada pujada, tot i que el camí continua sent ample, aquest camí ens ha portar a la base del Grau de Cabrafiga.

11:53 (878 mts) amb una mica menys de 40 minuts hem pujat uns 170 mts. I ens trobem al inici de la forta pujada pel Grau de Cabrafiga. (Les cames també fan figa a mesura que anem pujant.)

12:13 (980 mts) Ja hem superat aquest escull, estem al Pla del Far, i anem seguint per sobre de la cinglera del mateix nom, hi ha moments que tenim un bon precipici als nostres peus.

12:37 (1041 mts) Aquí ens desviem cap a l’esquerra ja que hi ha un camí molt ample, i sense adonar-nos hem perdut el track que seguíem.

12:40 (1057 mts) Ens donem conta de que anem malament i girem a la dreta per recuperar el track.

12:44 (1057 mts) Ja tornem estar situats i continuem, ara ja si, seguint el track que teníem programat.

13:00 (1087 mts) Aquí ens acostem a la cinglera, les vistes son espectaculars i la caiguda vertical és impressionant.

13:10 (1119 mts) Som al Santuari de la Mare de Déu del Far, hi ha un Restaurant (tancat per vacances –ens quedem sense la cervesa-) també la capella i una àrea de menjar-hi. Bastant ben condicionat. Contemplem les vistes i ens fem la foto de rigor.

13:20 (1119 mts) Seguint la carretera asfalta en dirigim a la capella de Santa Anna on hem deixat el cotxe. On hi arribem amb 12 minuts.

13:32 (1081 mts) Capella de Santa Anna. Aquí acabem la sortida d’avui.

Pugem als cotxes i ens dirigim de nou al Coll de Condreu on hi ha un Restaurant i una àrea per poder seure i menjar còmodament.

Avui hem sigut en Clarà, Parareda, Pujols i Samsó.

Si voleu decarregar el track: cliceu