diumenge, 21 de juny del 2009

39 SANT MIQUEL DE SOLTERRA O DE LES FORMIGUES 16 de juny de 2009

Nova sortida, aquesta setmana hem fet una excursió senzilla i interior, aprofitant les ressenyes i el track que els companys de FER MUNTANYA pengen en el seu bloc.
Érem en Blanch, Casafont, Clarà, Faura, Gabi, Parareda, Pujols i Samsó.
Passant per Sant Hilari Sacalm i agafant la carretera que porta al Sobirà, que ens permet fer una mica de ralli, tot seguit arribem a la font dels Abeuradors, una font que en Casafont, va intentar d'arreglar ja que no baixava aigua, fent honor al seu cognom, però no ho va aconseguir-ho.
S'agafa un camí a l'esquerra de la font, on hi transiten tota mena de vehicles, o hi més actualment que hi estant col.locant les torres d'alta tensió (la MAT), després d'una estona de caminar i seguint les indicacions dels companys de Fer Muntanya, deixem el camí que ens portaria al cim per la banda de llevant i ens endinsem per l'esquerra fins arribar a una casa en ruïnes El Borrell, hi habita un remat de ovelles, i a pocs metres d'aquí enfilem la forta pendents que després de no pocs bufecs en porta el cim de les Formigues, extraordinàries vistes, però com moltes vegades i ja ens hi acostumen varem tenir un dia enteranyinat, però no ens va privar d'endevinar al horitzó, el Canigó, Puigmal, Puigllansada, Cadí, Pedraforca (que bonica que es la seva silueta) la Gallina Pelada, els Rassos de Peguera, el Cim d'Estela...
Després de les fotos de rigor comencem la baixada per el canto oposat del que hem pujat. No tardem passa massa estona i ja som als cotxes.
Ens portem la carmanyola però com que és molt d'hora decidim anar a Sant Hilari a fer la cervesa, i aprofitem per fer un present a en Francesc Blanch, ja que fa poques setmanes ha tornat a ser avi, ara d'una vaileta que és diu Aina. Per molts anys. En Francesc també ens fa entrega d'un CD amb les 8 primeres sortides de la Colla, (els que l'ha vist estem encantats amb lo ben realitzat que esta fet, i la paciència que ha tingut, perquè, indiscutiblement és una feina de moltes hores, a més les fotos molt encertades i això et dona a entendre aquelles estones que caminant el perdem perquè resulta que esta buscant l'indret més apropiat per fer les fotos - continua així Francesc i Gracies).
Un cop feta la cervesa tots cap a casa.

La fitxe tècnica:

1. avui he estat amb en Manel Parareda, m'ha donat el nom del blog i a veure aqutes caminans, felicitats per el blog i que seguiu gaudin de la natura. jo encara corro per la plana, ja arribara el dia de pujar montanys.
    fins la propera, ara vos linkare al meu blog.