dilluns, 24 d’octubre del 2016

385 - ESPINAVELL -PUIG DE LA CLAPA - ESPINAVELL 19-10-2016

Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols: vam sortir a les 06,30 h. de Sant Feliu de Guíxols, per la C-65 fins a Salt, on vam agafar la AP-7 fins a la sortida de Banyoles - Olot on vam prendre la C-66 fins a trobar l’A-26 que seguirem fins a l’entrada d’Olot i desprès vam agafar la N-260 fins a trobar a la dreta la C-38 que ens porta fins a Camprodon; un cop a Camprodon, seguim per la C-38 que ens portaria a Molló però abans d’arribar-hi a l’esquerra trobem la carretera GIV-5225 que ens porta fins a Espinavell, inici de la sortida.

08,24 h. - 0,000 Km. - 1.231 m. - Parking d’Espinavell a l’entrada del poble, on ens calcem i preparem els estris per la caminada. Aquí hi veiem un rètol que ens indica el carre d’Amunt i un altra que diu 2,2 Km. Coll Pregón i 44 minuts aproximadament.

08,40 h. - 0,000 Km. - 1.231 m. - Comencem a caminar pujant pel carrer d’Amunt i  passant pel davant de Can Jordi, arribant davant l’església de la Mare de Deu de les Neus que deixem a la nostra dreta; la pujada es una mica forta fins a la sortida del poble. Una mica més amunt, trobem les marques del GR. on hi ha una casa; girem cap a la dreta i deixem la casa per sota nostre; anem caminant en suau pujada decantant-nos cap a l’esquerra.

08,49 h. - 0,400 Km. - 1.307 m. -  Trobem un gran diposit d’aigua pintat de verd i que tant es pot passar pel seu costat dret com per l’esquerra, doncs els dos camins van al mateix lloc, nosaltres el passem pel costat esquerra. Arribem al sender i el seguim. Mes amunt, trobem un camí d’herba més ampla que agafem i més amunt hi trobem un pal informatiu que ens indica la direcció Coll Pregón - Can Presta i la se seguim passant pel Camp de la Creu, on abaix i a mà dreta veiem el Torrent de Coll Pregón i a l’altre costat el Bac d’en Quelet.

09,14 h. - 1,200 Km. - 1.417 m. - Casal d’en Quelet, es una casa enrunada que queda a pocs metres del camí.

09,42 h. - 2,200 Km. - 1.534 m. - Arribem a Coll Pregón on també hi trobem una fita amb el número 515 que indica el punt fronterer amb França; El Coll es molt ampla i hi ha una vista fantàstica del Costabona i les Esquerdes de Rojà (el Coll Pregón es una depressió a 1.534 m. del massís del Costabona, entre les muntanyes de l’Artiga del Rei de 1.636 m. i de la Clapa de 1655 m. a la línia fronterera que separa el Ripollès del Vallespir i per on hi passa el camí d’Espinavell a La Presta que tenim a sota en el costat francés). Nosaltres anem cap a la dreta cap al Puig de la Clapa.

10,14 h. - 3,200 Km. - 1.573 m. - Seguint les marques grogues i les vermelles i grogues del GRT 79 francès, anem pujant fins a arribar a Coll de la Clapa, on trobem un indicador del camí de la Transhumància i que seguim.

10,30 h. - 3,900 Km. - 1.655 m. - Desprès de travessar un tancat de bestiar, arribem al Puig de la Clapa on ens fem la foto de rigor, no sense gaudir d’un meravellós paisatge.

10,54 h. - 4,900 Km. - 1.526 m. - Voltats de vaques, agafem el camí de baixada anomenat Costa Falgosa que anem seguint els pals de fusta d’un tancat que ens queda a la dreta fins a trobar la marca del GR 151 que seguim desviant-nos cap a l’esquerra on trobem el Puig de la Rodonella (son unes roques que surten uns 2 metres del terra) on ens aturem a fer la “poma”.

11,28 h. - 5,700 Km. - 1.393 m. - Un cop acabat l’esmorzar, passem el puig pel costat dret i seguim el camí fins a trobar la tanca que veiem més avall per seguir-la i desprès passem una porta de filferro davant de l’únic arbre que hi ha amb una marca groga i al darrere  hi ha la marca vermella i blanca del GR 151 que seguim per un sender estret que surt a una mena de pista d’herba i estreta que seguim a la dreta i de seguida tornem a trobar les marques del GR 151 que indica la direcció a seguir, cap a l’esquerra, i ens porta a una mena de passadís de baixada enmig de dues fileres d’arbres (molt bonic) i arribem a El Cortalet on travessem el torrent del Clot de la Closeta.
11,39 h. - 6,200 Km. 1.390 m. - Desprès del torrent, el camí es ampla i molt maco, el seguim i quan comença a planejar deixem a l’esquerra Can Freixe i ja ens trobem a Fabert [situat entre el Serrat de les Moreres i el Torrent de Fabert, es un nucli de població de 10 ò 12 cases, (on sols hi ha 4 habitants que hi estiguin tot l’any) d’aquesta petita vall formada per l’esmentada torrentera].

12,00 h. - 7,200 Km. - 1.396 m. - Travessem el poble de Fabert seguint un indicador que ens dirigeix cap a Espinavell i arribem a un camí que agafem passant per una porta electrificada i el camí ens porta a una esplanada anomenada Pla d’en Bertran on es pot observar tota la carena muntanyosa dels Cingles de les Corbateres.

12,12 h. - 8,400 Km. - 1.243 m. - Anem baixant i ja divisem el poble d’Espinavell doncs ja estem pràcticament al mateix nivell però abans d’arribar-hi travessem el Torrent del Coll Pregón.

12,25 h. - 8,800 Km. - 1.231 m. - Arribem a Espinavell pel carrer d’Enllà i anem cap al parking on hi tenim el cotxe i fi de la sortida.

Aquest dia els que vam sortir èrem: La Rosa Maura, en Manel Parareda, en Lluis Barbé i jo, en Francesc Blanch.