dissabte, 7 de novembre del 2015

345 BAGA DE NOUCOMES (Berguedà) 041115

Aproximació, des del Bages per la C.16 fins a Berga (avui ens hem trobat a Cal Rosal on hem esmorzat) a la Benzinera on ens trobem amb el companys procedents de la Costa que ho han fet per la C-25 fins a Gurb on han continuat per la remodelada carretera de Prats de Lluçanès fins a Gironella per continuar per la C.16. Un cop agrupats a Berga enfilem la carretera que porta als Rasos de Peguera, deixem el trencall que porta al Santuari de a Mare de Déu de Queralt i continuem direcció Rasos, corbes dreta i esquerra i ens trobem amb un indicador a mà dreta “Mirador de la Figuerassa” ara es pista forestal fins arribar a Casanova de las Garrigues, punt d’inici de la caminada.

09:45 - 0,000 Kms. - 1180 mts. - Uns cent metres abans d’arribar a la masia i a mà esquerra hi ha un petit planell per deixar el cotxe, allà mateix tenim el senyal que ens indica el cami (ara farem una part del camí del Bons Homes), el sender transcorre pel mig del bosc de pins, el terra esta molt moll, l’aigua corre per la superfície, fa poc que ha plogut molt fort. Seguim els senyal del GR 107.

10:20 - 1,073 Kms. - 1346 mts. - Iniciem un petit descens que ens permeten alleugerir les cames.

10:31 - 1,409 Kms. - 1300 mts. - Torrent de l`Oreller, baixa caudalos, son poques les vegades que el veurem així.

10:55 - 2,239 Kms. - 1405 mts. - Sortim del bosc i enfilem la pista forestal que procedent del Coll de l’oreller mana cap a L’Estany, Seguim per aquesta pista.

DSC00011.JPG  DSC00012.JPG

amb vistes al Montcau i Montserrat, el Montseny es resisteix. no es deixa veure.

Passem la Masia de L’Estany i ens trobem amb l’Estany amb poca aigua però ens permet endevinar que en altres temps devia ser una estany poderos.

11:39 - 4,145 Kms. - 1491 mts.- La Creu de Noucomes, aquí girem a l’esquerra i entrem a la baga, els faigs estant despullats, les fulles fan una catifa per on anem caminant, el camí s’ha endevina fàcilment

IMG_8908.JPG  IMG_8909.JPG

12:03 - 5,500 Kms.- 1455 mts. - Cruïlla, a l’esquerra en portaria a les Marrades, nosaltres ens decantem a la dreta i seguim baixant amb petites llaçades.

12:23 - 6,016 Kms. - 1407 mts. - Enllacem de nou amb el camí dels Bons Homes, es el GR 107, nosaltres girem a la dreta, direcció est, aquesta part de camí es anomenat Camí dels Planos,

12:41 - 7,265 Kms. - 1352 mts. - Antiga i abandona edificació, aquí deixem el camí, hi han tres alternatives, seguir recte, a l’esquerra i al mig, nosaltres seguim el més a l’esquerra.

12:54 - 7,888 Kms. - 1285 mts. - De nou ens trobem amb llaçades, per guanyar el desnivell negatiu. Ara ens trobem en l’anomenat camí del antic tren miner, camí agradable.

13:18 - 9,425 Kms. - 1255 mts. - Tot i que hi han alguns trenca cames, potser es noten més després de nou Kms. el camí es de bon fer, fa uns metres que ja hem encarat cara sud. Ara ens trobem al Coll de la Baga.

13:24 - 9,813 Kms. - 1216 mts. - Collada de les Bassetes.

13:43 - 11,00 Kms. - 1189 mts,. Hem deixat la Casanova de les Garrigues i arribem al final de a sortida d’avui,

La sortida d’avui érem en Francesc Blanch, Maria Carles, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Rosa Maura i Miquel Pujols,

Si us voleu baixar el track: cliqueu

La fitxa tècnica des de Wikiloc

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueu

Un cop finalitzada la sortida, la tornada a Berga la fem per Cercs, des de on hem deixat el cotxe seguim en direcció la Casanova, aquí la pista es asfaltada, un xic estreta i molt bruta per les últimes pluges que han arrossegat troncs d'àrbres i pedres. Un cop arribem a la C-16, uns companys, una mica assedegats decideixen anar a la Font Gran de Cercs per omplir les garrafes.

Ens trobem tots a Berga, on ens esperen la Mercè Basora, En Josep Samsó, la M Eugènia Oller i en Ramon Pous, per anar a fer la castanyada al Restaurant de Cal Travé, un bon dinar de menú, bona gresca i alguns alguns panellets, em fallat amb les castanyes, però s'ha compensat amb els panellets i la Ratafia "Marca Pous"

Galeria de fotos del Avifont: cliqueu