dijous, 2 d’abril del 2015

322 CAN MITJANS 010415

332 - CAL MITJANS 010415

9:00 Aproximació, des del Bages via Eix Diagonal C-15, després de trobada dels 4 components de la CC a Sant Salvador de Guardiola. Deixem enrere l’embolic vial de Vilafranca i agafem la N-340 fins Avinyonet  on fer un esmorzar lleuger i ràpid i prenem la BV-2411 fins el nostre destí, CAN MITJANS, ( terme ja de Olivella )  típica urbanització anys 70, situada a les estribacions de les Muntanyes del Ordal i l’extrem nord est de la plana penedesenca.

Poc abans d’arrivar a Can Mitjans, hem passat pel davant de la finca CA’N RÀFOLS DEL CAUS, un dels vins d’avantguarda del nostre pais. Avui farem una descoberta per una zona poc trepitjada pels Xiruques que segur també té els seus atractius.

10:15 260msnm. Enfilem les darreres cases de la urbanització, direcció sud-sudoest per matollar i bosc de pi blanc molt poc espès, mes aviat anat perdent desnivell.
10:40 150msnm. Arrivem a una gran fondalada, plana, amb vinya i una imponent masia amb tres cosos retolada Mas Vendrell. La vorejem per sota i desseguida creuem la Riera de Begues, amb prou aigua on el SAM ens obsequia amb una foto artística i oportuna. Anem seguint ara ja en suau costa i amb bosc més espès, però brut. Ens creuem amb el sender GR-5 en aquest indret. Ara paisatge molt agradable, amb vessants molt dretes a la nostre ezquerra, i molt llarc, calculem uns 2/2,5 km. Portem quasi 7 km. i estem a la meitat del recorregut i la cota màxima del dia de 378msnm. Tots badem i ningú s’en adona ni pensa en fer la foto de rigor.
11:30 A la poca estona, trobem el AVENC ESQUERRA, ( terme ja de Olesa de Bonesvalls ) que pel rotulatge sembla prou important pels espeleòlegs, activitat gens vinculada als Xiruques. Pel Track, veiem que ja estem on es troban Ordal i Garraf extrem sud de la sortida i el cami ja ens canvia a est-nordest, i entre plana i suau baixada amb giragonses, als 3km trobem de nou la Riera de Begues, amb un imponents farallons a la dreta del sentit de la marxa i el bosc molt més sà, net i potent del dia.
12:20 12,3 km. Iniciem en suau pujada ja en direcció nord-nordoest cara a la urbanització que ja s’albira. Una mica cansats per l’excessiva calor, arrivem al cotxe a la 1 en punt.  Hem fet 14,3 km. Com tenim que passar per Martorell, perquè el Junyent té una obligació familiar, agafem de nou la N-340 direcció Quatre Camins. Paradeta per unes birres a CAN MIN, al poble de l’Ordal, on ens fem la foto del dia amb el MARC MARQUEZ, que estava dins el bar quiet com un cartró...Seguim fem el coll de l’Ordal, baixem per Vallirana, Cervelló i seguidament ja la A-2 direcció Martorell. Allà fem una paradeta de 5 minuts que el titular aprofita per fer unes cullarades de sopa i reemprenem cap a Manresa. A les 3 tots a casa

Sortida de JOSEP CASAFONT, JOSEP JUNYENT, MIQUEL PUJOLS I JOSEP SAMSO

Si us voleu baixar el track del Avifont: cliqueu