dissabte, 27 de setembre del 2014

294 Baumes de Caxurma - Castellfollit de la Roca 170914

Sortida 294 Baumes de Caxurma, Castellfollit de la Roca 17092014

Aproximació: Els de la Catalunya central, ens trobem a les 7:00 al parc de l'Agulla de Manresa.
D'aquí agafem la C-25, fins passat Vic, direcció Ripoll. En trobar la sortida que indica Olot per la C-37, la prendrem, tot passat pels túnels de Bracons, després de l'últim túnel passem el pont que creua els riu Fluvià i just a l'altre costat trobem una rotonda, em d'agafar la sortida que diu, Les Preses i Olot.
A l'arribar a les preses parem a esmorzar, a l'Hotel restaurant Vertisol,  el coneixem d'altres vegades i sabem que hi trobem bon tracte.
Després d'esmorzar reprenem el viatge, direcció Olot i seguint les indicacions de Castellfollit de la Roca, a tres quarts de nou arribem a Castellfollit , punt de trobada amb els companys de la costa, Sant Feliu de Guíxols.
Un cop saludats,ens calcem les botes ,  posem en marxa els aparells, GPS, càmeres fotogràfiques etc.
Deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha a la plaça, crec recordar del rellotge, es situada al costat esquerra del carrer Major, direcció a l'església.

Tots apunt,i mes o menys a un quart de deu, comencem la ruta.  Ho fem prenen el carrer Major, direcció l'església. Ens arribem   el mirador  per fer fotografies i després retrocedim uns metres i agafem a l'esquerra el carrer de la Font, que ens portarà fora del nucli urbà.

De seguida trobem indicadors de les Balmes de Caxurma . Es una excursió de senderisme, per gaudir d'un entorn verd, fresc i humit, amb exuberant vegetació, especialment indicada per fer a la tardor. Es tracta de d'un seguit de coves o balmes formades de forma natural, algunes d'elles força espectaculars.

Havent passat aquesta zona, arribem a una zona de roures monumentals a l'entorn de can Santaló, una masia que no hi vam arribar, degut a la quantitat de gossos que ens van venir a rebre i que feien cara i actitud de pocs amics.
Seguint l'itinerari van anar a l'ermita de la Nostra Sra. de la Devesa, aquí vam aprofitar per fer un petit descans i un mos.

A  un quart de dotze reprenem la ruta. El bosc continua sent molt espès i agradable en conjunt.
A les dotze arribem a l'ermita en runes de la Mare de Deu de Mont-ros, punt mes alt del dia d'avui. Per tant toca fer foto de grup i preparar-nos per la llarga baixada que ens ha de tornar a Castellfollit.

Un quart de dues, Castellfollit de la Roca, acabem la bonica excursió.
Ara toca anar a dinar, que avui ho fer de restaurant, concretament al Vertisol de les Preses, al qual s'ha fet referència anteriorment. Per cert bon dinar  i bona qualitat/preu.
Un petit vídeo per  il·lustra l’entorn .