dissabte, 1 de setembre del 2012

195 – ESTANYS DE LA PERA I PICS PERAFITA, MONTURULL I COLL DE LA BARRA 290812

Aproximació des del Bages per la C16  fins el túnel del Cadi un cop passat continuem fins a la cruïlla amb la N-260 fins a Martinet (on esmorzem) i continuem per LV 4036 cap a LLes i Arànsa. Sempre en pista asfaltada fins la petita estació d’ esqui nòrdic d’aquest nom. A partir d’aquí passa a ser de terra, però en bon estat. Creuem Prat Miró (amb un petit refugi forestal que ens queda a l’esquerra) i arribem a la zona de lleure de Les Pollineres, (2.129) Barrat el pas fins el refugi dels Estanys de la Pera, 3 km. mes enllà.
09:10 – 2147 mts. -  0,00 Kms..- Deixem el cotxe i engeguem la sortida.
10:00 – 2357 mts. – 2,30 Kms..- Assolim el petit Refugi  després de passar per l’Estany Petit de la Pera, amb fotos de rigor, com les del Perafita i el seu veí, Monturull, havent -se ja iniciat la pol.lèmica sobre el que tenim que fer avui. Hi ha qui vol fer Perafita (cim objectiu) i tornar enrera i hi ha qui argumenta que en haver fet tants kilòmetres de cotxe, val la pena fer circular i passar també pel Monturull.
Heus ací, que la noia que està de guarda al Refugi., simpàtica i atracativa com ella sola, comenta en veu alta que en baixar del Perafita i tornar a pujar al Monturull es troben un parell de passos amb una lleugera grimpadeta……..No calen comentaris. A partir d’aquest moment tothom ja pren posició del que farà. Seguim endavant per corriol molt ben marcat, sense possibilitat d’error
11:00 – 2586 mts. – 4,14 Kms. Port Perafita.
11:15 – 2752 mts. – 4,86 Kms. .- Cim Perafita, també anomenat Tossal de la Truita Estem en el carena’l fronterer. Espectaculars vistes de muntanyes andorranes: localitzem anteriors victòries dels Xiruques: Alt del Griu, Casamanya, el recent Estanyó…..a l’est s’albira el final de la Tossa Plana de Lles. Tot Cadí, des de Tossa d’ Alp fins Baridanes, etc. Al fons s’aprecia Ordino, La Massana, Engordany... Fotos grup. Sense sol, fresqueta.
Com era de preveure, des dels comentaris de la fada del Refugi, partim el grup en dues parts, de ple acord. Casafont i Junyent faran la circular i la resta pel mateix de pujada.
Petita ressenya de la circular per si pot interessar a algun seguidor del blog.
11:30 .- Deixem el cim, despenjant-nos amb atenció per ressalts esquistosos cap el coll de Claror, 200 mts. més avall.
11:45 – 2570 mts. – 5,56 Kms. - Coll de Claror herbós, amb dos bassals quasi buits a banda i banda ( de país ¡) Fàcil per les dues vessants. Iniciem l’ascens al Monturull, dos o tres ressalts, trobem una placa en record d’algun accident i arribem a una espècie de esglaó que superem amb les mans. Darrers 20 mts. drets, però sense dificultats.
12:15 – 2761 mts. – 6,10 Kms..- Arribem a la (plana!) culminant del Monturull que travessem de biaix fins la torreta de triangulació on ens retratem plegats. Gràcies Casafont per portar màquina. El cim es el vèrtex de Cerdanya, Alt Urgell i Andorra. Tercer més alt del Alt Urgell.Baixem per Serra d’Airosa i en un moment estem al coll de Monturull. El sender de baixada ens sembla molt dret i perillós. Decidim fer volta i seguir fins el cim del final de la carena, on segur trobarem altre corriol de baixada. A més el GPS ens ho indica.
12:45 – 2631 mts. – 7,49 Kms. Fem aquest cim, que desprès hem vist es diu Pic del Coll de la Barra  No sense dificultats, finalment localitzem, sempre de baixada, el sender marcat a tots els plànols i el propi GPS. Baixada ràpida fins la Bassa de Claror
13:00 – 2479 mts. – 8,39 Kms. Bassot de Claror, continuem per enllaçar sobre el camí de pujada al Petit de la Pera.
13:10 – 2321 mts. – 9,41 Kms. Enllacem amb el camí de pujada i continuem baixant per camí ja conegut.
13:30 – 2147 mts. – 10,80 Kms. Les Pollineres, i birra gelada. Als 5 minuts, arriben Mercè, Miquel i Sam, que han realitzat una plaent baixada. Tenim temps per  l’altre gran Objectiu del dia.
12:45 .- Fonda Dolcet d’Alàs. Bon dinar, tothom content, potser hi haurà algun correu remarcant la importància que ha tingut la noia-fada del refugi de la Pera.

Retorn al Bages pel mateix camí d’anada.

Components: Mercè, Casafont (pilot) Junyent, Miquel i Sam

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliceu