divendres, 11 de maig del 2012

178 Montsant, volta pel Grau de Barrots i Grau de Salfores 020512

Aproximació des del Bages, encara que nosaltres no varem fer la que proposem degut a que teníem de recollir algun company pel camí, és agafar la C-25 direcció Lleida fins a la cruïlla que ens indicada Igualada – Vilafranca, és la C-37 a Igualada continua per C-15, aquesta carretera és practicament de nou traçat i és una bona drecera per arribar fins a Vilafranca del Penedès on ens incorporaríem a la AP 7 fins a Tarragona, seguim per agafar direcció Reus, no aeroport, i sense perdua arribem a Les Borges del Camp, Alforja, Venta del Pubill, Cornudella de Montsant (on esmorzem), aquí hem de girar a l’esquerra i seguirem fins a La Morera de Montsant.
09:52 – 752 mts. – 0,000 Kms. Sortim de la part alta de La Morera, on hi ha un aparcament i el centre d’informació del Parc. Seguim per una pista asfaltada encarada cap a les cingleres, al cap de poc ja trobem una corriol que surt a la nostra dreta i el seguirem.
10:17 – 822 mts. – 0,738 Kms. Les tres roques.
10:27 – 866 mts. – 1,073 Kms. Aquí tenim una cruïlla, si seguim rectes pujaríem pel Grau del Carresclet, nosaltres girem a l’esquerra i en forta pendent anem fem aproximació al Grau de Barrots.
10:50 – 978 mts. – 1,527 Kms. Grau de Barrots. No te cap complicació, ens tenim d’endinsar en l’escletxa que hi ha entre les roques i al fons tenim un ferros clavats en la roca que ens serveixen d’escala per guanyar el grau. Un cop passat aquest primer tram continuem per sota el roca i sortim sobre les cingleres, aquí aprofitem per contemplar les vistes que son espectaculars.  Continuem pujant per les roques sense cap problema ja que estem molt allunyats de la cinglera. Som al pla de la Serra Major i continuem cap uns pals indicadors per fer el cim més alt d’avui.
11:10 – 1134 mts. – 3,728 kms. Punt més alt de la nostra sortida, foto de grup. Continuem ara ja cap al Oest, camins molt marcats i indicadors de tant en tant.
12:50 – 1102 mts. – 6,070 Kms. Piló dels Senyalets.  Foto de grup.
12:55 – 1079 mts. – 6,421 Kms, Pi Cugat. Un gran pi. D’aquí i a la dreta surt un corriols que porta al Clot del Cirer (que no baixem) és un punt on conflueixen les aigües pluvials i és el punt més humit de la Serra Major.
13:05 – 1071 mts. – 6,980 Kms. Hem fet 500 mts més i aquí ja ens decantem a l’esquerra per començar la baixada.
13:27 – 972 mts. – 8,156 Kms. Som sobre el Racó de Missa, continuem per sobre les cingleres, sense cap perill, per anar a buscar el Grau de Salfores.
13:44 – 952 mts. – 8,622 Kms, baixem pel Grau de Salfores forta pendent que ens fa guanyar desnivell molt rapidament.
14:15 – 705 mts. – 10,16 Kms. Som el punt més baix d’avui, rodejats de pins i de vinyes, tenim La Morera davant nostra que per un lleuger desnivell ens portarà a la fi de la nostra sortida.
14:34 – 753 mts. – 11,00 Kms. Pàrquing de La Morera de Montsant.
Final de la sortida d’avui, aquí tenim la grata sorpresa de saludar l’Alcaldessa de la població que molt amablement ens indica un paratge per anar a dinar, amb font inclosa i ens indica que val la pena que reservem una part del nostra temps per visitar la població. Cosa que fem després de alimentar-nos, i va valer la pena visita la població, molt cuidada, neta i curiosa.
El retorn el fem pel mateix camí d’anada, no sense abans parar-nos a Cornudella de Montsant a comprar una mica de vi.

Si voleu baixar el track: cliceu

La fitxa tècnica des de wikiloc:

Més informació a wikiloc: cliceu

Un vídeo de la sortida:

Resum de fotografies:

La resta de fotos son a Picasa: cliceu