divendres, 13 de maig del 2011

127 Els Gorgs del Torrent de la Cabana (Campdevànol) 110511

Avui sols erem tres els components de l’equip Xiruques, en Miquel Pujols, en Manel Parareda i jo mateix, en Francesc Blanch i com que no teniem documentació de la ruta que voliem fer i sols disposavem del track en un GPS que és molt petit, quan vam arribar a Campdevànol, ens vam dirigir a l’Ajuntament a Informació i Turisme per veure si podiem aconseguir algún plànol de la zona. Desprès d’esperar-nos a que obrissin “i”, ja que era abans de les nou, vam aconseguir-ne i a més una explicació d’un policía municipal que ho coneixia prou. També en Manel i en Miquel van aprofitar l’espera per esmorzar. Desprès ens vam dirigir al punt de sortida “Àrea de lleure Font del Querol” que es troba a la carretera de Gombrén, a uns 3 Km. aproximadament de Campdevànol a mà Esquerra i abans del Camping Pirinenc, on varem preparar-nos per caminar.

9h. 45m.- (760 mts.) El camí que haviem d’agafar està senyalitzat amb marques grogues i com que en principi no ens hi vam fixar varem començar a caminar i ens vam equivocar, ja que sols trobavem marques verdes i el GPS marcava una desviació del track; també el plànol ens deia que haviem de creuar el torrent i anar per l’altre costat. Sol.lució Salomónica, tornar enrere i buscar el lloc per on realment estaba indicat amb marques grogues. Amb tot això ivam perdre una mitja hora, o sigui que quan, desprès de preguntar a un señor que passejava el gos i ens va indicar on començava , arrencavem a ¼ d’11.

10 h. 19 m.-A l’inici del recorregut, vam atravessar el riu Merdàs per un petit pont que ens va portar a una pista que seguint-la, passa prop del Camping Pirinenc i un xic més amunt, per davant de Can Peraire.

10h. 42 m.- Tornem a creuar , equivocadament, el Riu Merdàs (infectat de Capgrossos de Gripau), però ens n’adonem compte rapidament i agafem el corriol de la dreta.

Seguim per aquest corriol passant pel mitg d’unes pinedes amb prats molt bonics

fins que arribem al Gorg de la Cabana (814 mts.), que veiem des de dalt, ja que ens sembla perillós baixar-hi per una roca amb força pendent.

11h. 05m.- Atravessem el Torrent d’Estiula i continuem per la banda esquerra del torrent, el paisatge és preciós.

11h. 09m.- Arribem al Gorg de la Tosca (819 mts.); molt bonic.

11 h. 17 m.- Continuem per la banda Esquerra del torrent d’Estiula, passant de nou per uns Prats que valen la pena,

fins arribar al Gorg de l’Olla (836 mts.).

11h. 34 m.- Passem per sobre el gorg i en 3 minuts arribem al Gorg de la Bauma (846 mts.). Fabulós.

11h. 47m.- Després de contemplar aquesta merevella, ens dirigim cap al Gorg del Forat (860 mts.).

12h. 02m.- Pel passallis atravessem a l’altre costat del torrent i anem cap el Gorg Petit del Colomer (866 mts.). Es petit però bonic.

12h. 17m.- Tornem a canviar de cantó per dirigir-nos a l’últim dels gorgs, el Gorg del Colomer a on per arrivar-hi també passem per paratges encantadors i bucólics.

12h. 48m.- Arribem al Gorg del Colomer (895 mts.), l’últim, per a mi, de tots els que hem vist és el segon més maco. Aquí, per sorpresa ens trobem en Ramón Pous (tot mudat) que ens ha vingut a veure.

12h. 57m.- Abandonem definitivament els Gorgs i ens dirigim cap al Collet del Colomer, però abens d’arribar-hi passem pel Mirador sobre la Vall d’Estiula (955 mts.). Una bonica vista, des d’el Coll de la Creueta fins el Cuàs, passant per la Moixera, Pedra Picada, Costa Pubilla, Coll de Pan, La Berruga, etc.

13h. 13m.- Passem pel Collet del Colomer, el punt més alt de la sortida (978 mts.) i ja comencem a baixar cap al Mas Baussachs (928 mts.).

13h. 58m.- Gairebé som abaix passant primer per una Avellaneda que si bé comença plañera casa cop va tenint més pendent fins arribar a l’Àrea de lleure Font del Querol (760 mts.), final de la sortida.

Si voleu més detall des de Wikiloc i baixar-vos el track: Cliqueu

************************

La galeria de fotos:

Si voleu veure les d'en Francesc Blanch (Cliqueu)

si les d'en Manel Parareda (Cliqueu)