dilluns, 19 de juliol del 2010

88 QUERALBS REFUGI COMA DE VACA PER LES GORGUES DEL FRESER

Aproximació per la carretera que va a Ripoll i Ribes de Freser, aquí s'agafa la carretera que va a Queralbs.
Un Km abans d'arribar a Queralbs i a l'estació del cremallera hi ha un desviament a la dreta, al mig d'una corba a esquerres molt pronunciada, és segueix aquesta pista asfalta fins a la Central Elèctrica.

09:25 Iniciem la sortida travessant el pont de fusta sobre el riu Freser, amb uns 20/30 minuts som al Salt del Grill que val la pena contemplar-lo tot i que el dia que hi varem passar hi saltava poca aigua. Continuem seguint un camí molt ben tresat fins que trobem de nou un pont sobre el Freser, el creuem, i aquí comença la pujada forta i a més solejada, fins ara el camí transitava per entre avellaners i pins, la sobra ens aixoplugava, anem enfilant per sota del Balandrau, a la nostra esquerra anem deixant la fonda Vall del Freser, el xixiueig de l'aigua ens acompanya, però el riu queda enfonsat i lluny.
Arribem al coll, ja és divisa el Refugi, però ara per arribar-hi hem de baixar fen una llarga volta.

13:15 Ja som al Refugi, molt net i polit, servei delicat i atent. Dinem dintre del refugi i fem les consumicions fresques i a bon preu.
Banyada al aiguabarreig de les tres torrenteres que hi conflueixen.

14:35 Iniciem la pujada, per un camí molt fresat i dret, no pel que hem baixat, fins arribar de nou al coll, ara ja tot serà baixada.

16:00 Pont sobre el Freser, aquí fem un llarg descans i ens banyem en les petites tolles que el riu ha fet.
16:25 continuem el descens

17:15 Salt del Grill, una nova parada per una nova refrescada, sota la petita cascada del salt, amb un gorg petit però d'unes aigües netes i no pas massa fresques.

17:35 continuem la baixada fins a la Central Elèctrica.

17:52 Fi de la sortida.

Ara només ens toca agafar els cotxes i tornar a els nostres punts d'origen.

Avui hem tingut un petit percaç que no ha passat de més, però l'ensurt ha sigut important:

Ramon, segurament que aquesta setmana ja faràs millor cara, Salut !!!!

Aquesta setmana erem en: Barbe (En Lluís), Clarà, Junyent, Parareda, Pous, Pujols, Sabata i Samsó

Si voleu descarregar el track: clikeu

Fitxe tècnica del Wikiloc:

Si voleu més informació de wikiloc: clikeu