divendres, 9 d’octubre del 2009

56 BALANDRAU

El 7 d'octubre d'enguany varem fer el BALANDRAU (2585 mts), erem en Barniol, Blanch, Casafont, Clarà, Faura, Gabi, Junyent, Parareda, Pous, Sabata i Samsó.
Varem pujar a Tregurà de dalt, on hi esmorzarem i des d'allí amb cotxe férem uns 8 Kms i escaig per pista (troços molt be i altres no tant, millor fer-ho amb un tot camí o tot terreny) deixarem els cotxes en una curva a dretes, si haguéssim continuat arribàvem a un pont per sota del cual hi passa la Ribera de fontlletera.
Enfilem recta amunt, veiem el Balandrau a la nostra esquerra, fins arribar a la Collada de Fontlletera, hi ha un estany i ja és divisa tot el nord, Costa Bona, Canigó ... tirem una mica cap a l'esquerra i anem enfilant cap al Coll del tres pics, passem per les Fonts Fontllera i la Font del Isards.
Extraordinàries vistes en el Coll, seguim per l'esquerra i ara per deban, ara per darrera rodegem els Tres Pics fins a coronar el Balandrau, hi hem estat unes 2 hores.
Després de les fotos de rigor emprenem la tornada però ja ho fem per la basant més del sud i per la carena però sempre tirant una mica cap a l'esquerra, divisem sempre els cotxes, i arribem al pont que he indicat abans, de la riera Ribera de fontlletera, i d'aquí el cotxe per la pista forestal.
La baixa fins el pont ha sigut d'uns 50 minuts i 20 minuts més fins el cotxe.
Tant a la pujada com a la baixa els Isards han estat presents, així com els voltors
Tornem a Tregurà de Dalt on dinem, en Ramon Pous destapa una ampolla de cava per celebrar RIO RIO, i fem el cafè a la fonda de can Riga (celebrem el 15 anys de l'Aroma)

Fitxe tècnica

Si voleu veure les fotos: http://picasaweb.google.com/josepmclara