dissabte, 31 d’agost del 2019

470.- AIGÜESTORTES – ESTANY LLONG  27/28-08-19

Breu resum de una sortida especial

27 Dimarts. 2/4 de 12.- Ens trobem a l’Agulla de Manresa, el capità Clarà, amb la seva esposa i filla. L’osonenc de pro, Ramon Pous i l’apàtrida, JJR

Amb dos cotxes, cap a Pont de Suert per ruta genèrica: Tàrrega, Anglesola, Tornabous (compra de fruita) Balaguer, Alfarràs, Benavarri.
Un parell de km abans de Pont de Montanyana, dinem en un espai habilitat amb ombra i remor del torrentet. Seguim amb parada pel café a “LO PAS D’ARAN” una mica abans de Sopeira.
Per cert, decidim visitar el poble. Visita recomanada. Monestir Sta. Mª d’Alaó,

instal.lacions esportives sobre mateix la Noguera Ribagorzana, i poblet de pel.licula.

Seguim, amb parada a la presa d’Escales, per apreciar la seva grandària, alçada i ...les escales excavades a les parets d’ambdós costats.

2/4 de 7 tarda.- Estem ja instal.lats a Hotel Can Mestre.

Com el títol es “Breu resum” només dir que varem pasar hores molt complaents entre les passejades i el sopar a Ca La Milieta, a les Bordes

28 Dimecres. 9h.- A Boí amb el taxi que ens portarà fins el plà de Aiguestortes, per Palanca de la Molina, estany Llebreta, cascades Sant Esperit, etc.

10 h.- 1.855mts. Aparcament final taxis, resseguim tots cinc el Plà Gran d’Aiguestortes, mirador presa St.Esperit fins sortida Espai Adaptat, on deixem a la familia del capità i els tres riu Sant Nicolau amunt gaudint intensament –mirant i ensumant- del paissatge total, inigualable: Prats Aiguadassi, vall del Contraix, etc. etc.

2/4 de 12.- 2065mts. Estany Llong. Sense presses, hi estem una bona estona, i ja avall, passem i entrem al refugi, buit del tot!

1h.- Ens retrobem tots cinc i un cop tornats pel taxi a Boí,

sempre sense presses, anem fins sota la presa de Cavaller, recordant la darrera etapa de Carros de l’any pasat. De baixada, dinem a Barruera i ens separem i acomiadem. La familia Clarà es queda a dormir al Pont, pq l’endemà volen visitar la Val d’Aran i tornar per
Bonaigua.

Hem estat: Josep Mª, Mª Eugènia i Anna Clarà, Junyent i Pous. I per una vegada, no cal portar track la ruta esta molt ben senyalitzada.

La traça per si pot interessar: cliqueu