dimecres, 29 de març del 2017

402 - El Montmell complert 220317

Sortida pel interior del Baix Penedès, la poc coneguda Serra del Montmell, municipi de Joncosa del mateix nom.

Aproximació primer per la AP-7 i abans del Vendrell agafem la AP-2 (direcció Lleida-Zaragoza) En sortim a La Bisbal, on trobem indicador de la TV-2401 que seguim en uns 10km fins La Joncosa del Montmell. Ens informem i als 5 minuts estem a la seva Àrea Recreativa, sota mateix de la serra.

530 mts. 9:45 Sortim i als 10 m, l'església romànica de Sant Miquel, voregem i en dretíssim corriol, seguim fins un collet entre el Castell i la Talaia sense parar fins dalt. Magnífic mirador. Hem trobat el Miquel, simpàtic xicot de la zona que ens comptarteix el seu coneixement. Vistes del mar al sur, la Vall de Sant Marc al nord. Fins s'endevina el perfil de Montserrat.  Realment quedem parats del bosc dominant sota nostre en els 360º, no diriem que estem a 10km. en recte de les platges de la Costa Daurada...

861,5mts. 10:35 Segons el pedró que trobem i fotografiem al cim. Hem fet, doncs, 330 mts. Fotos de grup.
Seguim carenejant, amb la mateixa vista espectacular fins començar la baixada fins el Coll d'Arca. Aquí està totalment pelat, resultat dels continuats incendis dels anys 70/80 que han fet molt díficil el repoblament. Anem seguin el track i trobem les restes de un poblet abandonat de 8/10 cases.

11:30 Hem travessat la Vall de Sant Marc, sorpresos per les vinyes com jardins que ens recorden que no estem al Pre-Pirineu sino al Penedés. En arribar a la TV-2443 la alegria de trobar-nos amb el Capità que ha vingut amb el seu cotxe. Un més a la colla, anem resseguint per una vall paralela, enmig de vinya i bosc, en franca pujada, fins el corriol amb rètol que indica l'Ermita de Sant Marc ( del Montmell )  uns 300mts. del corriol principal. Decidim fer la visita i val la pena. Fotos de grup de nou, ara amb la presència del Capi. Retornem al track, i a la poca estona, ara de baixada, tornem a estar a la TV-2443 ( En realitat ha estat com una petita circular, com es pot apreciar en el track que ha penjat l'amic Casafont )

12:40 Després de uns 300mts  per la carretera, la deixem i en direcció sudoest, enfilem els 2,5km que ens falten. No ens aburrim gens, doncs trobem el corriol estret, emboscat i amb pujada que fa estem més de una hora fins vorejar el turó (on hi ha a dalt el Castell) i ja enfilem la baixada, per sobre l'esglèsia de Sant Miquel i, finalment, l'Area Recreativa, on arrivem a les 2 en punt. Total caminada, 4h i quart, amb un desnivell acumulat de vora 550mts. Com haviem llegit en ressenyes anteriors, els assitents coincidim que es sortida sorprenentment agradable. Hem estat: Blanc i Maria, Casafont, Clarà,  Junyent, Parareda i Samsó

Si us voleu baixar la traça del Avifont: cliqueu