dilluns, 14 d’abril del 2014

272 RASOS DE TUBAU ( 1543 mts ) 02/04/14

272 RASOS DE TUBAU ( 1543 mts )   02/04/14

Sortida programada per fer per segona vegada els Rasos de Tubau, ara des del nord. La havíem fet sortint de Sant Jaume de Frontanyà el 19-9-12 i no varem veure res perquè el malt temps i la boira ens ho va impedir. Avui estarem de sort.

07:30 De la C.Central sortim Junyent i Pujols, a les 8 ens trobem a Berga amb el J.M.Clarà i esmorzem a un bar de La Pobla de Lillet. Malauradament, ens deixa per qüestions familiars el Capità Clarà i seguim fins a Coll de Merolla el altres dos.
09:30 Coll de Merolla, ja ens esperen, puntuals com sempre, Manel, Maria i Francesc, i aquesta vegada també el ben trobat Ramon  Pous.
De seguida anem en dos cotxes en direcció a COLL de L’ARÇ on decidim seguir motoritzats fins el COLL de la PALOMERA ( 1.170 )
10:20 Hem deixar els dos cotxes ran els dos edificis, mig abandonats. Estem sota la muralla dels RASOS de TUBAU, que s’enlaira quasi 400 mts per sobre nostre.
El company  Francesc, obeint el seu GPS, ens dirigeix a l’esquerra (sudest) per sota la muralla, en lenta i suau pujada. A mesura que pugem, van apareixent el Pedra, Cadí, Moixeró, etc.
11:10 Estem sota el Morro i vora el Grau de Llet. Dos del grup decideixen tirar pel dret i fer una directa fins dalt el Cingle, en forta pujada, mentre la resta segueix el flanqueig  per agafar la carena cinglera en una cota més baixa.  Ens retrobem a la mitja hora i seguim tots junts pels rasos superiors fins el punt més alt.
12:05 El PADRO ( 1.543 ) , fotos de rigor. Vistes espectaculars tot i la modèstia del cim
Des del espadat, tota la baga amb Aranyonet als nostres peus, 350 mts. per sota. Apart del Pedra, Comabona, Puigllançada i Tossa, s’albira el Santuari de Montgrony amb el Costa Pubilla al darrera.
12:20 Uns certs dubtes per agafar l’itinerari de baixada porten una estona de mal de caps al sherpa de la sortida, en Francesc. Entre que tothom diu la seva i que ell, perfeccionista, sempre vol que coincideixi track amb camí ( difícil qüestió, de vegades)
tot plegat fa que visquem uns minuts – no d’angoixa o pànic – però sí de nerviosisme.
Finalment, poc a poc, mica en mica, anem baixant cota, sabent que només mirant pel Cingle, veiem tot el recorregut i els cotxes. Passem pels salts de L’Aigua i Estimbador i enfilem pel Cingle de Les Baumes, sempre en suau baixada.
12:55  Grau Boixader ( 1.290 ) , amb un preciós fil d’aigua fotografiat pel Manel
Canvi de sentit de 180º,  passem per les Baumes, i comencem una potent baixada a través de la baga de Palomera, fins la part més baixa, on al cap de 45’ arribem al Coll de la Palomera, on tenim els dos cotxes.

Components de la sortida: Maria, Blanch, Junyent, Parareda, Pous i Pujols

Si us voleu baixar el track d'en Francesc Blanch: cliqueu

La fitxa tècnica des de Wikiloc, per Francesc Blanch:

Si voleu més detall des de Wikiloc, per Francesc Blanch: cliqueu

La galeria de fotos a: Picasa