dijous, 23 de maig del 2013

230A Cova d'en Matamala i Sitges de Plana Basarda 150513 / 230B .- SANT ROMÀ DE LA CLUSA LA NOU DE BERGUEDÀ SANT CORNELI 150513

230A Cova d'en Matamala i sitges de Plana Basarda 150513

Avui per culpa del temps, els Xiruques de la costa, una passejada curta per els voltants de La Vall d’Aro.

Sortim de Sant Feliu, direcció CD Cristina d’Aro i un cop passada aquesta població, agafem la ctra. que va a Solius fins al restaurant Mas Pla, on agafem pista forestal que surt a l’esquerra i que després de fer uns 100/200 mts aparquem el cotxe i iniciem la sortida.

Continuem la poista forestal  per la dreta direcció Castell de Solius i Can Llaurador, masia que a les 9 la deixem a la nostra esquerra i continuem rectes direcció Els Carcaix ells.

Un cop fets uns cinc minuts trobem a la nostra esquerra el Menhir d’en Llaurador i continuem la pista forestal deixant, mes endavant i  a la dreta, el camí que ens portaria cap els Carcaixells.

9h.15’ arribem a la cova d’en Dalmau,  amb una entrada petita; però molt espaiosa per dintre on hi  tenen cabuda varies persones i sense perill de tocar el sostre amb el cap.

Continuem el nostre camí cap a Pla Bardosa per un corriol força destrossat per les motos; però que conforme anem pujant podem veurà a la nostra dreta la carena dels Carcaixells, a l’esquerra la zona de Pedralta i darrera nostra i al fons tota La Vall d’Aro fins Palamós.

10h.30’ arribem a Pla Bardosa on i podem veurà una dotzena de sitges prehistòriques  excavades en la roca se suposa per a guardar hi el gra. (podria esser un racó interessant, llàstima que esta  abandonat inclòs en algunes sitges i han nascut petits arbres dintre).

Aquí la nostra idea era arribar fins dalt el Montclar; pro la pluja ens fa retornar cap a casa.
Son ¾ de dotze i donem la sortida per finalitzada.

Com que avui no teniem cap Xiruque amb GPS, no pengem trak d’aquesta sortida.

Érem en Lluís Barbé i en Manel Parareda.

**************************

230B .- SANT ROMÀ DE LA CLUSA LA NOU DE BERGUEDÀ SANT CORNELI 150513

La sortida d’avui estava prevista per assolir el cim de Sobrepuny (Sobrepuig) al Catllaràs, però el temps ha fet que fos una sortida amb cotxe que ha valgut la pena per la bellesa del paisatge,

Aproximació, des del Bages per la C-16 fins a Berga (recollim en Josep M) i continuem fins passar el túnel de Berga, agafem la C-26 fins a Vilada, un cop passat Vilada continuem amb direcció a Castell de l’Areny (hi ha un indicador). En aquest punt estava previst de deixar el cotxe i continuar ja a peu però, com ja hem comentat, el temps estava plujós i emboirat i  hem decidit continuar amb cotxe.

Un xic abans d’arribar a Castell de l’Areny hi ha una basa a mà esquerra, agafem aquesta pista forestal i la seguim fins arribar al Clot (la Clusa), prats d’un verd intens, pins i plenures, font … des d’aquest punt es divisa ja l’ermita de Sant Romà de Clusa,

ens hi arribem i ho sorpresa, hi ha un casa rural que conserva molt be l’anticor de la mateixa i a modernitat dels sistemes calorifics, Ens aten en Ramon (Mataroní d’origen) porta més de 7 anys enclava en aquest indret, un home amant de la natura que’l gener de 1991 el va portar a fer el pirineu de cap a cap, solet, amb 60 dies. Ara regenta aquest establiment i es dedica a marcar algunes rutes i alguns punts d’escalada.

Fem a cervesa i després de passar una bona estona retornem al cotxe, ara tenim de refer uns centenars de metres del camí ja fet de pujada per agafar un pista, un xic en més mal estat, inclús en alguns trams hem de baixar i deixar l’expert conductor Miquel que s’ho faci sol.
Passem per Cal Rossinyol de Dalt, una masia amb uns inquilins/propietaris no acostumats a tenir trànsit pels seus dominis.

Continuem, sempre sense deixar la pista fins arribar al Coll de la Plana,

d’aquí al cim que voliem fer hi ha uns 200 mts de desnivell i uns 2600 mts, però degut a que el temps cotinua igual optem per continuar, ara ja de baixada, Passem per les masies d’Espades Cuirols, l’Insula fins arribar a la Nou de Berguedà.

Continuem, ara ja per pista asfaltada BV-4022 fins a creuar la C-16 i ens enfilem de nou cap a Sant Corneli per la BV-4025 a fi de visitar el Museu de les Mines de Cercs, però l’horari d’arribada no ens permet fer la visita i decidim anar a dinar a Berga.

Dinem còmodament a casa d’en Josep M, amb el dinar que portem de carmanyola que portàvem preparat per l’ocasió, també ve algun plat calent com uns pèsols amb cansalada i  al final sorprenem a en Josep Junyent i Ros amb un pastelitu per celebrar els seus 60 més 10, tot regat amb cava L’Olivera

Després de dinar donem la sortida per conclosa.

Cal destacar que ens ha faltat la companyia del Ganxons, però degut a les previsions del temps ells s’ha quedat a la costa i han fet la sortida que més amunt han ressenyat.

Avui erem en Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Miquel Pujols i Josep Samsó.

La galeria de fotos a: Picasa