dijous, 17 de gener del 2013

213 Puig d’Arques 16-01-2013

09,40 h. – Trobada de 3 Ganxons, 1 Berguedà, 3 Manresans i 1 Guardiolenc al Km. 6,5 de la GI-660 de La Bisbal a Calonge, també anomenada “Carretera de la Ganga”. Desprès de saludar-nos, el del Berguedà, un Manresà i el Guardiolenc ens diuen que no faran la sortida per qüestions físiques i fisiològiques i que ja vindran quan acabi la sortida.

09,50 h. – 00,00 Km. – Els que quedem de l’expedició comencem a caminar agafant el cami del GR-92.1 tot resseguint el torrent del Forn del Vidre que travessem i poc desprès ens fa girar a mà Esquerra per un camí pedregos, anomenat “Camí de Notaries” que seguim fins trobar un corriol que va cap a l’esquerra, deixant el GR; continuem per aquest corriol anomenat “corriol de la Mina” ja que passa per la que va ser la mina de Zenc de Can Vergeli, ara completament abandonada.

10,48 h. – 03,40 Km. – Mina de Zenc de Can Vergeli; entrem dins i comprovem que a uns 50 mts. ja està obturat el túnel i tornem enrere.

10,52 h. – 03,40 Km. – Deixem la mina i quan s’acaba el corriol prenem la pista forestal que va de la Ganga al Puig d’Arques i arribem a al Castell de Camós o Sant Cebrià dels Alls dins el terme Minicipal de Cruïlles-Monells-Sant Sadurní. La parroquia es de l’any 1062 i l’església és románica tardana amb elements del S. XVII – XVIII.

11,31 h. – 05,20 Km. – Desprès de fotografiar Sant Cebrià dels Alls continuem per la pista direcció al Puig d’Arques passant pels Estanyots del Castell, Pla de Can Sabater i arribant al Puig d’Arques.

12,08 h. – 07,50 Km. - Puig d’Arques, al costat del Radar Meteorològic i la Torre de Guaita des d’on es poden apreciar unes bones vistes, allà documentades amb plafons indicatius.

12,13 h. – 07,50 Km. – Un cop fet la foto de rigor, baixem de la Torre de Guaita per anar a veure el Dolmen del Puig d’Arques. Un dolmen que ha estat reconstruit amb les lloses originals però les que no es van trobar han estat substituides per paret de pedra. Aquí, que estem a recès del la marinada hi fem un ganyip.

12,40 h. – 07,60 Km. – Marxem del Puig d’Arques, refent una part del camí de pujada fins que trobem un indicador que ens senyala la dirección del Coll Bregó i es la pista que agafem fins que al cap d’uns 10 minuts trobem  a mà Esquerra un corriol que agafem i deixem la pista.

13,00 h. – 09,50 Km. – Seguim aquest corriol que a voltes es torna molt dret i que passa per sota les roqueres d’en Mercader i acaba prop d’arribar al Mas Mercader.

13,36 h. – 11,07 Km. – En arribar al final del corriol hi han dos camins a mà dreta que surten del mateix lloc, nosaltres agafem el segon que ens porta al Coll de Bregó.

13,46 h. – 12,50 Km. – Coll de Bregó; un cop aquí, agafem el camí de má dreta que ens porta fins el punt de la sortida.

14,23 h. – 15,39 Km. Punt d’arribada i fi de la sortida i retrobament amb els dissidents.

Després, tots plegats, dinar de carmanyola a la sala de les arcades de Can Blanch i Cala Maria, generosos com sempre:

Si voleu baixar-vos el trac d'en Francesc Blanch: cliqueu

La fitxe tècnica des de Wikiloc, per Francesc Blanch:

si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueu

I ara el recull de fotografies: