dissabte, 11 d’agost del 2012

192 – L’ESTANYÓ I LA CARENA DEL CIRC DEL ESTANYÓ 080812

L’aproximació des del Bages la fem per la C-55 direcció Solsona, a la cruïlla de Bassella continuem per C-14 fins a la Seu d’Urgell on seguim N-145 per després de La Farga de Moles entrem a Andorra. Seguim per la CG-1 i dintre d’Andorra la Vella anem a buscar la CG-3 fins al Serrat, i a un centenar de metres tenim un trencall a la dreta, hi ha un senyal indicador de L’Estanyó, hi ha un tram asfaltat i si s’arriba abans de les 10 del matí et permeten el pas fins al pàrking del refugi (aquest tram és de terra), que és el que varem fer, tot i que actualment, agost de 2012, està amb obres.
Prèviament hi ha hagut concentració al Punt de Trobada amb el procedents de Sant Feliu de Guixols, Torelló i Berga. On hem aprofitat per esmorzar.
09:45 – 1907 mts. – 0,000 Kms. Deixem els cotxes en el pàrking del Refugi i marxem directes cap al Refugi de Sorteny.
10:01 – 1955 mts. – 0,614 Kms. Refugi de Sorteny. Font amb aigua fresca. Ara deixem el refugi a la nostra esquerra i tornem a baixar fins a trobar el riu que creuem per una palanca. Iniciem la pujada pel bosc.
10:47 – 2202 mts. – 1,958 Kms. Deixem el bosc, en un planell creuem el riu Estanyó, sembla uns aiguamolls hi ha aigua per tot arreu.
11:02 – 2266 mts. – 2,451 Kms. De nou creuem el riu i ens enfilem per una curta però pronunciada pendent.
11:15 – 2337 mts. – 2,904 Kms. L’Estanyó, estany voltat per circ del Estanyó, el cim no és veu, però les vistes son sensacionals, destacant a ponent el massís de la Pica d’Estats amb les glaceres ben visibles, també el Comapedrosa (el cim més alt d’Andorra). En Miquel és queda al estany per acompanyar el convidat Josep Lluís que no pot cotinuar, la resta iniciem la pujada per la Serra del rellotge.
13:23 – 2915 mts. – 4,927 Kms. Després de més de dues hores coronem el cim, un cim ple d’excursionistes joves, trempats, simpàtiques ... fa goig veure aquell cim amb unes 40 persones, son les Colònies Aina 2012 (nois i noies Andorrans-es i Catalans-es –de la Seu d’Urgell-)

Aquí hem de felicitar la Mercè per la seva actitud i voluntat per assolir aquest cim. Després de les fotografies de rigor i de entonar alguns càntics comencem la baixada, els companys Josep i Ramon decideixen continuar per la carena, la resta ho fem pel mateix camí que hem pujat. Aquí el track que s’acompanya continua per la carena.

DOS DE LA COLLA ES MANIFESTEN PER FER LA CRESTA S.O. FINS LA COLLADA DE FERREROLES. AMB UN SACRIFICAT ( POBRE MANEL ¡!)
SORTIM SENSE MÉS.
CAL DIR QUE EN CAP MOMENT ES TÉ LA SENSACIÓ D’ESCALAR. UN PAS DE Iº I UN DE IIº EN TOT EL RECORREGUT I PERQUE ELS VAS A BUSCAR, SEMPRE HI HA ALTERNATIVA FACIL
13:48 – 2877 mts. – 5,009 Kms. 15’ SEMPRE DIRECCIÓ S.O. PRIMER TENIM L’ESTANY GRAN DE RIU A LA NOSTRE EZQUERRA. SEGUEIX LA CRETA FINS UN FALS CIM, ON NOMES EN UN PARELL DE LLOCS S’HA DE RECOLZAR LES MANS PER MANTENIR L’EQUILIBRI I/O FER TRACCIÓ.
14:22 – 2730 mts. – 5,989 Kms. 1H CERTAMENT ES LLARGA, NOMÉS HEM BAIXAT UNS 150MTS. CRESTA ESQUISTOSA SENSE CAP COMPLICACIÓ, ANEM FENT QUEDANT A L’EZQUERRA LA FACIL CRESTA FINS EL CASSAMANYA..
14:37 – 2743 mts. – 6,327 Kms.  1H 15’ ANEM BAIXANT FORT, PER LA NOSTRA DRETA LA CUBETA DE L’ESTANY DE L’ESTANYO, JA MOLT ENDARRERA QUASI INVISIBLE I AL DAVANT JA ENDEVINEM EL COLL DE FERREROLES.
15:21 – 2520 mts. – 8,093 Kms. 1H 30’JA AL COLL, NO SENSE DIFICULTAT LOCALITZEM EL SENDER QUE, DIRECCIÓ N.E. ENS PORTA JA CAP A L’ESTANY DE L’ESTANYO ON NO ACABEM D’ARRIBAR
15:45 – 2267 mts. – 9,379 Kms. 2H A LA PALANCA, ENS RETROBEM AMB LA RESTA DE COMPANYS QUE HAN BAIXAT PER LA MATEIXA VIA DE PUJADA.
En aquest punts en retrobem els 6 que hem fet el cim, en Miquel i en Josep Lluis ja han iniciat el descens cap els cotxes per esperar-nos al final de la sortida.
16:12 – 2202 mts. – 9.866 Kms.- Creuem el riu. Anem a buscar el bosc per fer la baixada definitiva.
16:58 – 1967 mts. – 11,08 Kms. Cruïlla de camins, si seguim rectes aniríem de nou al Refugi agafem el de l’esquerra que ens portarà directes als cotxes.
17:10 – 1935 mts. – 11,54 Kms. Creuem per un pont de pedra un riu majestuós, alegra i cristal·lí. Retrobem el camí del matí que pujava al Refugi.
17:24 – 1907 mts. – 12,11 Kms. En Miquel ja ens espera amb els sabres alçats, la sortida molt llarga i han tingut d’esperar-nos més de 6 hores. La falta de cobertura de mòbils ha fet impossible comunicar-nos. Al final, tant uns com els altres sans i estalvis. Demanem disculpes pel retràs.
Dinem al Jardí Botànic.  Un cop recuperades les forces emprenen el retorn per la mateixa ruta que hem vingut.
Avui érem la Mercè Besora, Josep Lluis Casagemes, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Ramon Pous, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

Si vloleu més detall des de Wikiloc: cliceu

Ara un petit vídeo:

un resum de les fotografies: