dilluns, 6 de febrer del 2012

165 PUIG D'AFROU 010212

L’aproximació des del Bages aquesta setmana la fem, al igual que la setmana passada,  per la C-25 fins a Vic, on continuem per la C-17 fins a la sortida de Manlleu per continuar per la C-37 (Túnel de Bracons), un cop a la cruïlla de la sortida de la C-37 agafem la C-63 fins a la població de Cellera de Ter.
Ens trobem amb el Gironins al costat del camp de futbol, situat al centre de la població agafem una cruïlla que indica escola bressol i després d’una forta pendent ens trobem al aparcament de les instal•lacions esportives .
Continuem amb els cotxes per davant de les escoles i per una carretera asfaltada, als pocs metres ja tenim pista forestal, que la seguim uns centenar de metres fins a la primera masia Can Vinyes  on deixem els cotxes. Aquí hi ha un rètol que ens indica que hem d’agafar el camí que l’esquerra però nosaltres continuarem rectes per Can Mallol.
09:27 – 235 mts. – 0,000 Kms. Continuem per pista forestal deixant, com hem dit el camí de l’esquerra.
09:38 – 287 mts. – 0,410 Kms. Deixem la pista i per un corriol a la nostra dreta ens comencem a enfilar.
09:45 – 326 mts - 0,684 Kms. Retrobem la pista forestal. I girem a la dreta.
10:00 – 380 mts. – 1,518 Kms. Aquí la pista fa un gir a l’esquerra però en front tenim total la vall del riu Ter amb el pantà del Pasteral als nostres peus.
10:15 – 427 mts.- 2,149 Kms.  Novament deixem la pista i agafem un corriols a la nostra dreta, és costerut.
10:45 – 556 mts. – 2,594 Kms. Hem pujat uns 130 mts. De desnivell amb uns 450 mts. Trobem de nou la pista forestal, aquí  el camí continua recte, nosaltres en equivoquem i marxem a la dreta seguint la pista, tenim que engarristar-nos per recuperar el camí.
11:18 – 707 mts. – 3,422 Kms. Després d’una forta i llarga pendent retrobem, una vegada més la pista forestal, la seguim i de nou errem, tenim de tornar enrere i agafar un corriols que s’enfila recta muntanya amunt,
11:37 – 769 mts. – 3,837 Kms. Punt on a la baixada ens desviarem.
11:45 – 833 mts. – 4,040 Kms. Cim del Puig d’afrou. Dia molt tapa, divisem el golf de Roses i poca cosa més. Foto de rigor. Mossec per recuperar forces i després d’un petit descans reprenem el retorn.
12:26 – 769 mts. – 4,327 Kms. Cruïlla on hem passat de pujada, ara continuem cap a la dreta. El terreny molt relliscós, al pujar no és notava tant, ara s’ha d’anar amb conte.
12:43 – 653 mts. – 4,864 Kms. Pista forestal.
12:52 – 607 mts. – 5,567 Kms. Agafem un corriols que surt a la nostra dreta.
13:22 – 314 mts. – 7,103 Kms. Can Bertran, en ruïnes. Fins aquí hem anat baixant per la carena, trams menys relliscós que els anteriors. Pista forestal.
13:33 – 234 mts. – 7,674 Kms. Can Palet- Masia habitada i sinó que ho preguntin a en FB.
13:41 – 230 mts. – 8,192 Kms. Punt d’inici, hem arribat un xic més avall d’on teníem previst arribar, però sense problemes.
Avui érem en Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Ramon Pous, Miquel Pujols i Josep Samsó.
Anem de celebració pels 2.000 Kms. de distància assolits i pels pocs menys de 100 Kms. acumulats d’ascensions i ho fem a Can Giralt d’Amer que ens varen prometre un arròs de mercat de primera qualitat.
Retornem amb els cotxes pel mateix camí fet al matí.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

La fitxe tècnica des de wikiloc:

si voleu més detall des de wikiloc: cliceu