dijous, 1 de desembre del 2011

156 COMANEGRA i els cims del seu entorn 301111

L’aproximació des del Bages la fem per C-25 fins a Vic per continuar per la C-17, a l’entrada de Ripoll agafem la circumval·lació per anar a la C-26 fins la cruïlla de la Carretera dels Túnels de Capsacosta, aquí continuem rectes direcció Camprodon per la C-38, passem Camprodon direcció Molló fins a trobar-nos a la cruïlla de Beget, agafem aquesta carretera un cop passat Rocabruna i a un parell de Kilòmetres o menys, trobem un trencall a mà esquerra, és de fàcil localització ja que hi ha un dipòsit per aigua, continuem per una pista forestal, apta per a tot vehicle fins a la Bassa de Monars (hi ha un pal indicador, a més l’estat de la pista aquí és deteriora, tot i així és pot continuar fins al final de la pista).

09:36 – 1287 mts. Pal indicador i marques de diferents colors. Seguint les marques.
10:31 – 1280 mts. – 1,715 Kms. Pla de la Serra, ja som a la carena. Frontera. Aquí seguim a la dreta direcció contraria al Comanegra que hem tingut sempre a la nostra esquerra, carenant. Tot decantant-nos cap a la baga, una baga de faig que degut al fullam te cert perills de relliscada. No és pas perdedor.
11:05 – 1344 mts – 2,799 Kms. Sortim de nou a basant sud (solei) i enfilem, sempre per la carena, el Puig de les Bruixes.
11:18 – 1393 mts. – 3,329 Kms. Cim del Puig de les Bruixes. Les vistes que no ens han deixat des de que hem carenat continuem sent extraordinàries, i el dia sensacional. Fotos de rigor. Algú aprofita per fer un mossec. Seguim rectes.
11:49 – 1306 mts. – 3.901 Kms. estem sobre el Coll de Sant Marc.
11:56 – 1255 mts. – 4,216 Kms. Coll de Sant Marc.
12:04 – 1327 mts. – 4,662 Kms. Cim de Sant Marc.
12:17 – 1306 mts. – 5,454 Kms. tornem a ser sobre el Coll de Sant Marc, aquí continuem pel solei , sense pujar de nou al Puig de les Bruixes, per un corriols i passem per sota del Puig.
12:24 – 1296 mts. – 5,876 Kms. Aquí desviem una mica cap a la dreta i fen una diagonal tornem anar a buscar la carena. En aquesta tram cal estar amb compte hi ha varies alternatives, nosaltres agafem aquesta, seguim el track no s’ ha de tenir problema.
12:35 – 1344 mts. – 6,426 Kms. Carena. Per un pas entre-roques, aquí tornem a decantar-nos cap a la baga dels faig.
12:51 – 1343 mts. – 6,901 Kms. Sortim de nou a cara sud. Continuem seguint rectes direcció al Comanegra.
13:07 – 1386 mts. – 7,482 Kms. Hem deixat la cruïlla del sender que hem seguit per pujar, ia ara ens decantem més a la dreta, carenant per anar enfilant amunt de cara al Comanegra.
13:25 – 1451 mts. – 8,265 Kms. la puja és dura, compensada per un pla de faigs que fa goig de passejar-s’hi. Fascinant. Seguim les marques en els arbres. Tot i així cap dificultat per seguir.
13:45 – 1557 mts. – 8,842 Kms. Cim de Comanegra. Fotos de rigor. Continuem amb vistes sobre el Pirineu Gironí. Divisem el Bastiments, Gra de Fajol, Pastiure, Becivers, Pic de la Dona . . Al fons Rasos de Peguera, amb el Roc d’Oró i el Cogulló d’Estela, davant el Taga, Costa Pubilla, més a l’esquerra ja tenim tota la serralada que tanca la plana de Vic pel nord, i també el Montseny que la tanca per llevant. Als nostres peu el Bastracà, i a l’esquerra el Santuari del Mont, el Ferran el Bassegoda i al fons de tot la brillantor del mar.
Continuem per la carena fins al pic mes occidental del Comanegra, aquí per un corriol comencem a baixar.
14:17 – 1473 mts. – 9,409 Kms. fins aquí hem baixat una mica camp a traves. Tot i així sense dificultats. Trobem el camí fressat i el seguirem fins a la cruïlla de la pista forestal amb la bassa del Monars.
14:33 – 1302 mts. – 10,250 Kms. Bassa del Monars. Seguim per la pista fins al cotxe.
14:38 – 1291 mts. – 10,600 Kms. Fi de la sortida d’avui.

Dinem de motxilla a prop de la Bassa, arrecerats del vent. Un cop ben alimentants retornem als nostres punts de sortida, no sense abans fer una parada pel cafè a Camprodon i aprofitar de fer algunes fotos com a uns turistes mes.

Avui érem en Francesc Blanch, Josep M Clarà, Josep Junyent, Ramon Pous, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si voleu baixar el track: cliceu

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliceu