dijous, 3 de novembre del 2011

151 MONTSERRAT VINYA NOVA (Collbató) COVES DE SALNITRE 261011

La sortida d’avui tenia com a objectiu (cosa estranya) de fer una sortida curta i després anar a celebrar amb una arrosada les 150 sortides que portem realitzades.

A les 9 del matí ens hem trobat en Lluis Barbé, Francesc Blanch, Josep M Clarà, Josep Casafont, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols, Roser, Ramon Pous i Josep Samsó, al Restaurant de la Vinya Nova, amb una coca coca de les de forn de pa, amb una bona dosis de sucre i anís, procedent del Forn de Can Agustí de Cercs. Un parell de porrons de mistela, i ja estem apunt de començar la nostra sortida.

Des del mateix pàrquing de la Vinya Nova agafem el camí que porta el mateix nou.

10:00 h. 457 mts. Sortida de la Vinya nova.
10:17 h. 425 mts. 1072 mts. Creuem el torrent del Misser.
10:22 h. 416 mts. 1437 mts. Creuem el Camí vell de Collbató.
10:25 h. 407 mts. 1732 mts. Entrem a Collbató. Passeig per la població que creuem totalment.
10:40 h. 391 mts. 2530 mts. Sortida per el portal de Barcelona, actualment Arc d’en Bros. Deixem el camí que a l’esquerra ens portaria al Castell i baixem per un corriol.
10:45 h. 372 mts. 2698 mts. Carretera B-112
10:50 h. 371 mts. 3144 mts. Deixem la carretera per agafar el camí al Santuari de La Salut.
10:55 h. 377 mts. 3403 mts. Pàrquing per els autobusos i zona de pic-nic.
11:10 h. 453 mts. 4184 mts. Pàrquing de la cova. Aquí comencen les escales que ens han de portar a la porta de les Coves de Salnitre.
11:17 h. 486 mts. 4429 mts. Entrada a les coves, visita col·lectiva, en l’entretant agafem el GR 5 i GR 172 pel camí de les Feixades.
11:37 h. 442 mts. 5072 mts. Pas de les Barraques.
11:53 h. 426 mts. 5880 mts. Cruïlla amb el GR 6 que baixa a Monistrol. Retornem pel mateix camí fins al pàrquing de la cova.
12:30 h, 453 mts. 6823 mts. Pàrquing, on teníem els cotxes.

Ara amb els cotxes fem una sortida cap a Bruc per anar a visitar la Masia del Castell. Tenim una excel·lent rebuda, amb un aperitiu que sens posa la mar de be. Visitem la Masia, excepcional, com les seves vistes amb tota la part de ponent de Montserrat i al sud Barcelona i la seva àrea així com vistes llunyanes a mar.

Continuem amb els cotxes cap a Sant Salvador de Guardiola, on el Josep Junyent ens ha preparat un esplèndid arròs.

Va treballar ahir a la tarda per preparar el sofregit i el fumet, avui fa l’acabament amb el sofregit i l’arròs i després de tot els panellets, les teules de Sant Feliu de Guixols i les castanyes que varem collir la setmana passada ben cuites per experts castanyers. Aquí s’han incorporat a la festa la Mercè Besora (esposa d’en Josep Samsó) i en Francesc Sabata.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

si voleu més detall des de wikiloc: cliceu