dimecres, 5 d’octubre del 2011

144 NEVÀ 070911

Aproximació, Els de la Catalunya Central, la fem per la C-25 fins a Vic, de Vic a Ripoll per la C-17 i de Ripoll a Planoles per la C-152.

A les 9:00, puntuals ens trobem a l’estació de tren de Planoles, amb en Manel i Francesc, esmorzem, fem cafè i comencem a caminar a les 9:45.

Sortim de la mateixa estació de tren Planoles alçada 1.084 m. en direcció a Ripoll fins a trobar el pas a nivell que creuar la via per un pas soterrani
0,17 km (1084 m), A l'altra banda de la via s'agafa la pista cimentada de l'esquerra, seguint la senyalització a Campelles-Veïnat de l'Asprer.
0,73 km (1035 m). S'arriba a un encreuament, on s'agafa la pista cimentada de la dreta, seguint la senyalització de la Ruta del Rigat-Campelles.

0,83 km (1033),
Es creua un pont i s'agafa la pista cimentada de l'esquerra, seguint la senyalització de la Ruta del Rigat-Campelles.
2,95 km (1200 m),
S'agafa una pista de terra que se'n va a mà dreta, seguint la senyalització de la Roca Aguda. A 1 km del trencall s'agafa un corriol poc marcat que baixa a mà dreta seguint la senyalització del Camí de la Sois.
4,55 km (1250 m),
Es travessa un pastor elèctric i es continua en línia recta per la clariana, al fons de la qual comença una baixada i es retroba el corriol que va descendint.
4,95 km (1180 m). S'arriba a un camí més ample de fort pendent que s'agafa de baixada a mà dreta seguint la senyalització del Camí de la Sois. Es baixa un pendent pronunciat durant 200m: en aquest punt s'endevina un corriol que surt a mà esquerra (cal parar-hi atenció perquè no és fàcil de trobar). Aquest corriol baixa progressivament entre avellaners i pins. És un corriol poc marcat que cal anar endevinant. Als 3 min fa un gir pronunciat a mà dreta i baixa fins al riu, que es troba a 2 min. Es creua el riu i se segueix el camí que passa pel marge esquerre fins a arribar a la pista cimentada.

5,65 km (1066 m). Se segueix per la mateixa pista pujant a mà esquerra.

6,95 km (1210 m ). S'accedeix al veïnat de l'Asprer. Se segueix pujant per la pista i, a uns 3 min, es troba a peu de pista, a mà esquerra, la font de les Petaques , amb poca aigua, però molt fresca.

7,35 km (1250 m). S'arriba a Can Gasparó, que queda a mà esquerra. En aquest punt s'agafa un camí de terra que surt a mà dreta seguint la senyalització de Can Baldrich-Nevà (el camí se'n va a l'esquerra). Des d'aquí es té una bona vista del Puigmal.

7,75 km (1285 m). S'arriba a un encreuament amb 3 camins: cal agafar el de la dreta seguint el cartell de Can Baldrich de Dalt (normalment està tancat per un pastor elèctric). A 350m del trencall s'entra a l'EIN (Espai d'Interès Natural) i poc després es creua un rierol. El camí es va enfilant entre prats i clarianes.

8,60 km (1320 m). Es veu la casa de Can Baldrich a mà dreta, al cim del turó. Se segueix pel camí que s'enfila lleugerament cap al bosc i, als 50 m, es gira a la dreta per tal d'arribar a la casa de Can Baldrich. Allà hi ha un encreuament de 3 camins: s'agafa la pista de terra del mig que baixa. Des del prat de la dreta es té una bona vista de Nevà, a baix, i Dòrria, a mitja muntanya. Es va davallant per la pista de terra.

9,50 km (1300 m). S'arriba a una bifurcació: cal seguir pel camí que va recte avall. Ja es veu Nevà a mà dreta. A uns 200 m comencen a aparèixer les primeres cases.

10,55 km (1270 m). S'acaba la pista de terra i s'arriba a l'asfalt. Es continua avall i, als 50 m, es creua un carrer. Es baixa per aquest carrer a mà dreta i s'arriba a la font de Can Moliner, des d'on es veu el campanar de l'església del Carme. Se segueix pel camí que se'n va a l'esquerra. Cal seguir tot el carrer avall i fer una gran corba a l'esquerra, després de la qual s'arriba a una plaça. Se segueix baixant per la carretera i, així que s'acaba la zona d'aparcament, s'agafa la pista cimentada que baixa a la dreta i tot seguit es va a l'esquerra.

11,00 km (1230 m). S'agafa un camí de terra que surt a mà dreta i va baixant pel marge esquerre del rierol.

11,65 km (1130 m ). Es troba un camí que surt a mà dreta i baixa al rierol. Cal continuar tot recte i pujar fins a arribar a la carretera. Es baixa per la carretera.
12,25 km (1090 m). S'agafa una pista de terra que surt a mà dreta abans del pont i porta a l'alberg Marista. Se segueix per aquesta pista fins a arribar a l'aparcament de l'alberg. En aquest punt, s'ha de travessar el camp de futbol i les clarianes de la darrera porteria. Al fons de la darrera clariana es pren el corriol que segueix pel marge del rierol i porta a l'alberg Pere Figuera.
13,45 km (1050 m). A mà esquerra es troba una passarel·la de ferro i es travessa el riu (l'alberg queda davant mateix). Se segueix recte pel camí deixant l'alberg a mà dreta. Seguint el camí s'arriba al camp de futbol: en aquest punt s'agafa la pista de terra que puja a la dreta. Després de 50 m de pista s'arriba a la carretera. Es puja per la carretera a mà dreta i, als 100 m, ja es troba el pas a nivell on s'ha iniciat la ruta. Es creua el pas a nivell i, tot seguit, per l'esquerra, es torna a l'estació de Planoles després de
14,15 km de bonic recorregut.

Ha estat un recorregut plàcid, dels que li agraden al Miquel, alguns han aprofitat per fer-se un bon tip d’avellanes, i mores

Avui som: En Manel Parareda, Francesc Blanch, Josep Samsó, Josep Junyent, Miquel Pujols i Josep Casafont.

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

Si voleu més dades des de Wikiloc: cliceu