divendres, 11 de març del 2011

120 VALL DEL BAC – RUTA DE LES 5 ERMITES 09.03.11

L’aproximació a la Vall de Bac, els que procedeixen del Bages o han fet per la C-25 (Eix Transversal) fins a Vic aquí s’agafa la C-17 fins a Ripoll, on ens trobem amb els procedents del Berguedà que han vingut per la C-26, aquí continuem junts per la C-26 fins el punt quilomètric 206, hi ha la rotonda que a la dreta continuaríem pel túnel de Collabós (que no seguirem) agafarem la C-38 direcció Camprodon, a Sant Pau de Segúries, a l’entrada de la població agafem una carretera a la dreta C153a i passats uns dos-cents metres agafem un desviament a l’esquerra (indicador de Cal Mariner) i seguirem per aquesta carretera, molt estreta i revoltada, fins a l’Hostal de la Vall del Bac, uns 13 quilometres on ens trobem amb els procedents del Baix Empordà que on han fet seguint la C-31, seguint per la C-65 fins a Salt on agafen la AP7 fins a la sortida de Girona nord per empalmar amb la C66 un cop a Besalú agafen la A-26 fins a Castellfollit de la Roca aquí és segueix direcció Oix a uns pocs quilometres un trencall a l’esquerra els porta a L’Hostal de la Vall del Bac.

Aprofitem per esmorzar i posar-nos a punt per iniciar la sortida d’avuí.

08:55 (585 mts.)Deixem l’Hostal a la nostra dreta i per un pista baixem cap a Cal Ferrer (no hi ha pèrdua). Travessem la riera de la Vall del Bac i tot seguit pugem una pista que ens porta a
09:13 (617 mts.) a la primera ermita
Sant Miquel de la Torre, seguirem per sota del cementiri
09:29 (652 mts.) creuem el torrent de la Garfera.
10:25 (882 mts.) Després de pujar pel llom del Serrat de la Guilla arribem al Coll de Triadú.
10:40 (842 mts.) Sant Andreu de Porreres és la segona ermita de la ruta d’avuí, aquí fem la foto de grup i continuem baixant, no sense tenir uns petits dubtes que és resolen ràpidament amb el gps’s.
11:25 (653 mts.) Després d’un descans per fer una petita queixalada arribem a la carretera en el punt del Moll de la Coma, travessem la carretera i pel costat d’un cap (amb eugues pasturant de Cal Pagès) arribem al pont.
11:35 (630 mts.) Pont dels Esquellerincs. El creuem i per una pendent tornem a sortir a la carretera que la seguirem amb direcció Sant Pau de Segúries.
11:48 (638 mts.) Hem fet uns 400 mts. I deixem la carretera i ens decantem a l’esquerra per travessar les Planes Ronegues, i per un corriol creuem de nou la riera de la Vall del Bac i continuem fins a trobar-nos de nou amb una pista més ample.
12:10 (672 mts.) seguim aquesta pista uns 300 mts. I trobem un corriols a la nostra esquerra
12:16 (671 mts.) agafem el corriol amb forta pendent.
12:26 (739 mts.) coll, aquí tenim de seguir a la dreta per pujar a la propera ermita, després tornarem en aquest coll.
12:30 (756 mt.) Sant Feliu del Bac tercera ermita. Retornem al coll que hem deixat abans.
12:34 (739 mts.) Som el coll i agafem una pista amb direcció E. Seguint el GR1, fins a
12:48 (764 mts.) Casa del Coll, aquí tenim companyia de gat i gos, aquí també hem de deixar la pista i passant pel costat de la casa per llevant pugem a l’ermita de Santa Magdalena del Coll.
12:53 (777 mts.) Ermita de Santa Magdalena del Coll.
12:58 (767 mts.) tornem a ser en la cruïlla que hem deixat abans i seguim pel GR 1 direcció a Llongarriu.
13:50 (680 mts.) Hem fet uns 3,5 Km, fins arribar a Llongarriu. Tot per pista forestal inclús amb molts trams asfaltats. Aquest tram és fa una mica monotem i passat.
13;54 (685 mts.) ermita de la Mare de Déu dels Angels, esta just al costat de Llongarriu. Seguim pel GR 1 però ara per un corriols amb baixada que surt del costat sud de l’ermita. Hi ha un pal indicador.
14:17 (585 mts.) Hosta de la Vall del Bac. Aquí acaba la sortida d’avui, ara ens toca obrir les carmanyoles i endrapar-nos el dinar.

Avui hem sigut en Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si voleu baixa el track: cliceu

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

si voleu més informació de Wikiloc: cliceu

Ara un petit resum de la sortida amb fotos: