diumenge, 12 de setembre del 2010

95 BONY DE LA PICA o PICA D’OS – ANDORRA – 010810

Aquesta sortida correspon a un altre dels 7 pics d’Andorra, els 7 pics més alts de cada una de les 7 Parròquies.

L’aproximació, un cop a Andorra és fa per la carretera que porta a La Massana, un Km abans d’arribar-hi i a l’esquera hi ha una carretera que va directe a SISPONY, des d’aquí és continua per carretera asfaltada fins que deixa de ser-ho i tenim una Pista forestal, molt estreta i amb alguns trancats per l’aigua que la fan una mica difícil, no recomanada per turismes. És segueix aquesta pista fins que creuem el Riu Sec, aquí és deixa el vehicle.

10:08 (1674 mts.) És surt per pista forestal tot seguint el riu sec per la nostra esquerra.
10:39 (1795 mts.) Creuem el riu sec i pugem per l’altre basant.
11:12 (2078 mts.) Collada de Montaner, a la nostra dreta ens queda el Cap del Cubil, a l’esquerra Pic d’Enclar i al fons la població d’OS DE CIVIS. Girem a l’esquerra.
11:47 (2231 mts.) Aquí la traça continua recta, nosaltres ens desviem cap a l’esquerra per deixar en front el Pic d’Enclar i pujar-lo per l’altre costat.
12:12 (2332 mts.) Arribem a la carena, seguim a la dreta per pujar al
12:22 (2383 mts.) Cim del Pic d’Enclar.
13:00 (2402 mts.) Fem cim del Bony de la Pica o Pica d’Os, carenant des del Pic d’Enclar. Les vistes son extraordinàries, per un canto Andorra la Vella, per tot l’entorn pràcticament tots els pics d’Andorra, El Cadí ...
13:24 (2361 mts.) Retornem per la carena i abans de pujar al Pic d’Enclar ens desviem a l’esquerra per anar a trobar el que camí que havíem deixat de pujada.
13:37 (2231 mts.) Som a la cruïlla.
13:47 (2101 mts.) Una mica abans de la Collada de Montaner fem la parada per dinar.
14:17 (2081 mts.) Collada de Montaner i tornem pel mateix camí de pujada.
14:55 (1674 mts.) Final de la sortida d’avui.

Avui hem sigut en Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda i Francesc Sabata.

Si voleu baixar el track: cliceu

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

si voleu més detall des de Wikiloc: clicleu