dijous, 6 de maig del 2010

80 TAVERTET, ROCALLARGA TAVERTET 050510

Sortim de Manresa direcció Vic per la C-25, a l’alçada de Vic agafem la C-153 que passant per Roda de Ter ens porta a Santa Maria de Corcó (L’Esquirol) aquí ens trobem amb els Gironins i l’Osonenc. Entrem a la població seguint els indicador de Tavertet, carretera BV-5207, son un 13 Km d’una carretera amb bastant revolts, que continua fins a Rupit.

El dia és tapat i plujós.

Esmorzem a Tavertet

10:16 (866 mts.)

10:25 (894 mts.) passem per Can Casals de la Vall

10:33 (887 mts.) El Porti, creuem el rec del mateix nom.

10:39 (878 mts.) Torrent del Cingle xic.

10:45 (882 mts.) Novelles (Masia)

10:50 (914 mts.) 2,0 Km. Girem a la dreta uns 180 graus.

11:00 (950 mts.) Aquí a mà esquerra hi ha un corriol per pujar a Sant Corneli, nosaltres no hi anem i continuem pujant pel marge del Torrent de la Font de la Vena, tenim de creuar varies vegades aquest torrent, el camí ja sembla un torrent ja que hi ha aigua per tot, inclús, a mida que anem pujant, restes de neu en els borals.

11:30 (1080 mts) Hem pujat més de 100 mts. des que hem deixat el trencall de Sant Corneli, i aquí retrobem el camí que en ve, Aquí hi ha la Font de la Vena, que no veiem perquè hi ha una caseta que creiem recull l’aigua per enviar-la a Tavertet o Rupit.

11:45 (1116 mts.) 4,5 Km. Collet de Graus, a la nostra esquerra queda el Puig dels Esparvers. Nosaltres seguim a la dreta i carenegem.

12:10 (1171 mts.) El Pedró de Rajols.

12:15 (1157 mts.) 5,9 Km. Collet de Rajols. Aquí hi ha un corriol a la nostra dreta que baixa a Tavertet passant pels Plans de Roc del Dolmen, Soca Negre i de Monteis, el Puig Sagaler, Montes i San Gironella.

Nosaltres continuarem recta per anar a trobar la Rocallarga,

12:30 (1191 mts.) 6,6 Km. Puig de Cortils i la seva vauma, Impressionant roca que sobre surt de la paret i sota de la mateixa forma una vauma .

12:35 (1181 mts.) Collet del Vent.

12:40 (1186 mts.) 7 Km. Rocallarga, cim de la sortida d’avui, fotos de rigor. Vistes extraordinàries ja que el dia s’ha aixecat i ens ha donat una grata sorpresa, sembla inclús que vulgui sortir el sol.

Aquí podem optar per recular i anar de nou al Collet de Rajols i fer la ruta de tornada o continuar per el GR i tornar per l’Avenc i la carretera de Tavertet a Rupit, ens decidim per aquesta última.

13:03 (1138 mts.) 7,5 Km. Puig de la Creu, coronat per un aerogenerador.

13:10 (1046 mts.) 8,2 Km. Amb 700 mts hem baixat per un fort pendent, uns 100 mts de desnivell, fins a la Masia de l’Avenc que esta transformada en una Casa Rural, o un Hotel (esta tancat i sembla que només obren els caps de setmana)

13:25 (1014 mts.) 9,0 Km. Torrent de l’Abeurador

13:35 (978 mts.) 9,5 Km. Torrent de l’Avellanosa. Estem caminat per la carretera de Tavertet a Rupit i per sobre dels Cingles de l’Avenc. Se sent la remor de l’aigua que cau pels salts que hi ha, entre ells el de l’Avellanosa.

14:04 (870 mts.) 11,7 Km. Tavertet.

Donem un tom per la població, absent d’habitants, nomes algun turista i nosaltres. Anem a la punta del mirador per veure la presa del Pantà de Sau.

Un cop agafem el cotxe, i a la sortida de Tavertet, aproximadament a un Km. i a mà esquerra hi ha un mirador, val la pena parar-s'hi i a uns cent metres abans d'aquest mirador hi ha un corriols que baixa uns 4 ó 5 mts des d'on és pot veure el Salt del Moli, nosaltres el dia que hi varem ser és extraordinari per la quantitat d'aigua que hi queia.

Avui érem en Blanch, Casafont, Clarà, Junyent, Parareda, Pous, Pujols i Samsó.

Anem a dinar al Bar Restaurant del Cabrerès, que ja ens coneixen i poc després enfilem la

tornada a casa.

si voleu baixar el track: cliceu

Aquí teniu la fitxa tècnica des de Wikiloc:

Si voleu més detalls de la ruta cliceu sobre del mapa